Сложно, но възможно! Как да ускорим метаболизма без спорт

Мария
Написана от Мария март 15, 2016 15:54

Сложно, но възможно! Как да ускорим метаболизма без спорт

Акценти:

  • Белтъци - повишен прием
  • Кафе - разгонване на метаболизма
  • Жестоки диети - забавяне на обмяната

Свързани:

loading...

бмяната на веществата е основополагащ фактор, който влияе на нашата фигура. Известно е, че най-добрият начин за ускоряване на метаболизма е спортът.

Но далеч не на всички им стига времето и сила на волята за редовни физически натоварвания. Как да ускорите метаболизма без спорт?

1. Стойте по-малко, повече ходете

Продължителното стоене на едно място е по-лошо и от тютюнопушенето. До това заключение са стигнали учените, изучаващи вредата от заседналия начин на живот.

Ако пък работите в офис, лекарите препоръчват настоятелно да правите 5-минутни почивки на всеки час. А ако имате възможност да поработите и прави, не я пренебрегвайте.

Имайте предвид, че когато човек стои изправен, има по-добра концентрация и работи доста по-продуктивно.

Когато се връщате у дома след работа и не разполагате със собствен автомобил, а разчитате на градския транспорт, не мързелувайте, а слезте няколко спирки преди вашата и се придвижете пеш до дома.

Също така можете да инсталирате на вашия смартфон приложения, които ще броят колко крачки сте изминали и изразходените калории.

Съгласете, че да състезавате със себе си е много увлекателно. А дългите разходки пеша ускоряват обмяната на веществата и отключват процеса на отслабване.

2. Зеленчуци и пак зеленчуци

Ако спортът не е за вас, то тогава наблегнете на зеленчуците. Особено полезни ще бъдат зеленчуците с високо съдържание на растителни влакна, като например, зеле, броколи, целина и други.

За храносмилането на растителните влакна организмът разходва голямо количество калории. Освен това зеленчуците са с ниска калоричност и подобряват храносмилането.

3. Яжте повече белтъци

Ускоряването на обмяната на веществата е възможно, ако ядете повече белтъчни храни. Но тук трябва да се внесе определена яснота.

Да ядете повече белтъци не означава да ги употребявате допълнително, а да замествате някои ястия с белтъчни храни. Прекрасен източник на белтъци са пилешкото и пуешкото филе, немазната извара или кокошите яйца.

4. Кафе за „разгонване“ на метаболизма

Ако кафето се пие с мярка – не повече от 2 чаени лъжички натурално мляко кафе на ден, тази чудесна напитка ще ви бъде само от полза.

Учените отдавна са установили, че кофеинът стимулира обмяната на веществата, а също и помага за избавянето от мастните отлагания.

Освен това, при много хора кофеинът въздейства като помага за понижаване на апетита, което само по себе си е полезно за тези, които са склонни да преяждат.

Ако пък желаете кафето да ви помогне за ускоряване на обмяната на веществата, трябва да го пиете без сметана и захар. Разрешава се само малко количество мляко с ниска масленост.

Важно!

Строгите диети не лекуват забавения метаболизъм. Напротив, те още повече забавят обмяната на веществата. Поради тази причина всички действия трябва да бъдат насочени към активация на обменните процеси.

5. Пийте вода

Вашето тяло моли за вода. И именно чиста вода, а не чай или сок и още повече подсладени безалкохолни газирани напитки. Ежедневно човешкият организъм, както е всеобщо известно, се нуждае от 7-8 чаши чиста вода.

А ако често заменяте водата с други напитки, рано или късно ще се забавят и обменните процеси. Особено полезно е да се пие вода на гладно.

6. Закусвайте

Много хора знаят, че пълноценната закуска подобрява обмяната на веществата и помага за поддържане на фигурата. Истината, че науката не е доказала това твърдение.

Мария
Написана от Мария март 15, 2016 15:54
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи