Спорт срещу настинка и грип – физическата активност може и да съсипе имунитета

Мария
Написана от Мария ноември 4, 2015 11:34

Спорт срещу настинка и грип – физическата активност може и да съсипе имунитета

Акценти:

  • Йога - укрепване на имунитета
  • Рецепти срещу настинка
  • Тренировка - чист въздух

Свързани:

loading...

Най-важното е физическите натоварвания да бъдат правилни.

По време на интензивна двигателна активност се образуват хормони на стреса, които потискат работата на имунната система и повишават кръвното налягане, посочват лекари.

Поради тази причина интензивните тренировки многократно повишават риска от ОРВИ, като човек остава предразположен към разболяване в рамките на 3-5 дни след такава двигателна активност.

По време на интензивни физически натоварвания в организма се натрупват токсини – отпадни вещества.

При нормални условия в организма се обезвреждат от организма, а след това постепенно се отвеждат чрез този орган, бъбреците, кожата и дишането.

Но ако тренировките следват една след друга, токсините се натрупват и отравят организма – първоначално възниква усещане за силно напрежение, чиито симптоми са вялост, раздразнителност, безсъние, липса на апетит, понижаване на телесна маса, след това и изтощение и в резултати чести настинки и грип.

Но има специални видове физически упражнения, насочени към активизация на имунната система. Към тях се отнасят някои йога асани. А като цяло, за да бъде натоварването полезно, е необходимо да се придържате към определени правила.

1. Натоварването трябва да бъде умерено, не твърде продължително и редовно – трябва да се практикува не по-рядко, но и не по-често от 2-3 пъти седмично.

2. След занятията е необходимо възстановяване – имунната система се възстановява приблизително толкова по-бързо, колкото и и мускулите.

Ако усещате признаци на претренираност – неотминаваща умора, повишена честота на сърдечните съкращения в състояние на покой, болки в мускулите, пропуснете тренировката.

3. Тренирайте на чист въздух – това подобрява кръвоснабдяването и обезпечава с кислород всички тъкани на организма.

Освен това скоростта на циркулиращата кръвта нараства, имунните клетки по-бързо попадат във всички тъкани и органи и по-бързо реагират на причинителите на заболявания.

По време на натоварване също се активизира работата на надбъбречните жлези, благодарение на което в кръвта се повишават нивата на хормона кортизол, който повишава устойчивостта на организма към инфекциозни въздействия.

4. Основният критерий за правилни занятия е самочувствието. Ако след тренировка усещате приятна умора, това означава, че тренировката е била от полза.

Също е важно правилно да се подкрепяте след тренировки. Имунитета се повишава от лакто- и бифидобактерии, храни източници на белтъци – месо и извара, ненаситени мастни киселини – омега-3, растителни влакна – плодове и зеленчуци.

Рецепти срещу настинка

1. Чай с ехинацея – 2 чаени лъжички от билката смелени – корени, цветове или листа, се слагат в 600 мл вряща вода. Оставят се да престоят 30-40 минути и се приемат 2-3 пъти дневно.

2. Чай с джинджифил и лимон – от корена на растението се отрязват парченца – 1-1.5 см, очистват от кората и се настъргват на голямо ренде. И се слагат в 500 мл вряла вода и се оставят за 7-10 минути.

3. Чай от лайка – смелени цветове от лайка се заливат с 500 мл вряла вода. Оставят се да престоят 15-20 минути.

Йога за укрепване на имунитета

Упражнение №1

Седнете и изпънете краката напред. След това легнете с торса върху краката, като същевременно протягате ръце в опит да обхванете стъпалата с тях, гърбът трябва да остане изправен. При издишване се наклонявайте към краката, а при вдишване се повдигнете.

Упражнение №2

Стойка на рамене – от легнало положение по гръб, заемете положение свещ , тоест изпънете краката нагоре. Останете в това положение 1-3 минути.

Мария
Написана от Мария ноември 4, 2015 11:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи