Средиземноморска диета

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 11:29

Средиземноморска диета

Акценти:

  • Двигателната активност ли представлява основата на средиземноморската диета?
  • Позволени ли са сладкишите при този режим на хранене?
  • Колко пъти седмично трябва да се консумира риба при спазване на средиземноморска диета?
  • Трябва ли да се избягват червени меса?

Свързани:

loading...

Диетата не е просто да спазвате определен хранителен режим. Тя е нещо постоянно. Ако промените из основи начина си на живот, то резултатите няма да закъснеят.

Ако търсите начин да промените живота и разбира се тялото си към по-добро, най-доброто решение е средиземноморската кухня. Тя е олицетворение на здравословния начин на хранене.

Нека разгледаме една своеобразна пирамида на здравословната храна, типична за страните от Южна Европа. Важно е да се знае, че тялото е отражение на определен начин на живот. Тоест не бива да очаквате внезапна промяна – просто вземете решение веднъж завинаги.

1. В основата на пирамидата ще поставим не определена хранителна група, а двигателната активност. Тя е основа на здравословното отслабване, поддържането на добра физическа форма и доброто здравословно състояние.

В основата на средиземноморската диета ще поставим разходките на чист въздух (задължително всеки ден, без значение какво е времето), чистене у дома, работа в двора, футбол, тенис, баскетбол, волейбол (може плажен), туризъм извън града, танци, фитнес, йога, вдигане на тежести и много други.

2. След като сме поставили едно добро начало с двигателната активност идва ред на храните, които трябва да ядем всеки ден без да пропускаме. Те заемат най-основното ниво в пирамидата на правилното хранене и под тях е единствено активния начин на живот.

Тук ще поставим плодове и зеленчуци, картофи, пълнозърнест и ръжен хляб, овесени ядки, ядки, бобови храни и семена. Тук влизат сезонните храни, минимално обработени продукти, които са богати на микроелементи и антиоксиданти. Това са храните, които трябва да консумираме абсолютно всеки ден без изключение.

3. Тук в хранителната пирамида идва ред на една друга група продукти, които също трябва да се консумират всеки ден, но в по-разумни количества. Зехтин, кисело и прясно мляко, сирене и други. Макар че нискомаслените и обезмаслени продукти не са традиционни за средиземноморската кухня, все пак ние горещо ви ги препоръчваме.

4. На следващото ниво в пирамидата идват храните, които можете да включвате в менюто си по един или два пъти в седмицата. Традиционно за средиземноморската кухня рибата присъства около 2 пъти седмично в менюто и птичето месо 1 – 2 пъти. Това означава, че приблизително през ден менюто ви трябва да е постно. Към тази група храни влизат яйцата – около 4 седмично. Бихте могли да ги включите по ваше желание.

5. Сладкишите са вредни, но бихте могли да си хапнете някакъв десерт един или два пъти в седмицата. Това може да е шоколад или нещо друго, но внимавайте с количеството. Нека да е малко! Забележете, че тук НЕ влиза меда. Мед в малко количество може да се яде всеки ден.

6. Червени меса. Те трябва да се избягват. Може да ядете червено месо най-много веднъж в седмицата, най-добре още по-рядко. Предпочитайте да е задушено, варено, печено, но не пържено.

7. На върха на пирамидата е виното. То може да се консумира всеки ден, но в много малко количество и за предпочитане с вечерята. Избягвайте го по време на бременност и разбира се преди шофиране!

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 11:29
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи