Странности на първокласника – до колко са нормални

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2015 10:40

Странности на първокласника – до колко са нормални

Акценти:

  • Тревожност - повишена
  • Леки задачи - действия
  • Подозрителност - признаци

Свързани:

loading...

Детето, което до вчера е било в предучилищна възраст не свиква веднага с това, че сега всички негови интереси трябва да се подчиняват на училищните занятия. Освен това първата учебна година в живота е винаги свързана с търсене на място в колектива, установяване на контакт с учители и връстници.

Смята се, че всеки първокласник преминава през няколко етапа на адаптация, в която се открояват социално-психологически и физиологични елементи. Колко продължителен ще се окаже този процес зависи от индивидуалните особености на детето.

Като те могат да бъдат обусловени от някои изненади в неговото поведение. Основната част от училищните сюрпризи обикновено е свързана с разминаването на родителските очаквания и реалностите.

Необходимостта от приспособяването към новите условия на живот, привикването към новия колектив и търсенето на собствено място в него, доста често е нелеко изпитание за много първокласници.

Това в еднаква степен се отнася както за срамежливи и неуверени в себе си деца, така и за напълно комуникативните, но страдащи например от завишена самооценка.

Често се случва изпитаният в училище стрес да се отразява на детето, правейки го странно в очите на неговите родители. Така например, за изненада на родителите детето може да започне да:

• Става по време на учебния час, говори на висок тон, или обратно крие се под чина, не желаейки да отговаря на въпросите на учителя;
• Държи се необичайно шумно и дори буйно, идвайки си от училище;
• Нагрубява по-възрастните и не ги слуша;
• От време на време се връща към детството – капризничи, хленчи, играе си със забравените до това време играчки;
• Всячески се опитва да привлече вниманието на близките, изисква от тях ласки и прочие проявления на любов;
• Проявява единични признаци на регрес в интелектуалното развитие –по-лошо се представя от преди постъпването в училище, чете или смята, бърка годишните времена и т.н.;
• Проявява нетипична точност и хипертрофично чувство за отговорност – твърде рано става, изпитва болезнен страх от това да закъснее за училище, по няколко пъти проверява съдържащото се в раницата, за да не забрави нищо и т.н.

Какво да правите? Бъдете до детето, изслушвайте го, вниквайте в неговите трудности и се отнасяйте към него с цялата сериозност, подкрепяйте го с добра дума и не забравяйте за тактилния контакт.

Активно участвайте в живота на класа – за първокласниците това е много важно, като си сътрудничите с учителя, от който зависи емоционалната обстановка в колектива и който е способен да намери индивидуален подход към всеки ученик.

Не пропускайте началото на така наречената училищна невроза, застигаща някои прекалено отговорни първокласници и проявяваща се като повишена тревожност, на нови нежелани навици, натрапчиви движения на тялото, мигания или нощно напикаване, а при първите подозрителни признаци се обърнете към специалист.

Просто умора

Необходимостта да се стои в една и съща поза в продължение на целия час и при това съсредоточено да се следят действията на учителя не е от леките задачи. Не е по силите на всяко 7–годишно дете, особено ако то съвсем не е свикнало с подобни натоварвания.

Ако детето е емоционално възбудимо, ако по природа то бързо се уморява, то напълно вероятно е поведението му от началото на учебната година да се промени.

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2015 10:40
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи