Тайландска диета

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 20:18

Тайландска диета

Акценти:

  • С какво заменят мазнините за готвене в тайландската кухня?
  • Използва ли се захар при приготвяне на тайландските ястия?
  • Как се поднася храната в Тайланд?
  • Как това подпомага отслабването?

Свързани:

loading...

Когато става въпрос за отслабване от всякъде изскачат най-различни диети – ниско въглехидратни, ниско маслени, диетата на Фърги, диетата на Опра, диетата Саут Бийч, Норт Енд, с гладуване, с месо и какво ли още не.

Другата възможност е да погледнете националната кухня на някоя страна, където хората постоянно си похапват неща, а все така си стоят слаби.

Типичен пример е Тайланд. Хората навсякъде хапват нещо, улиците са пълни с павилиони за храна, а същевременно всички изглеждат в перфектна форма. Какво прави тези хора толкова стройни въпреки навика им да си похапват?

Редовното похапване е първата стъпка. Храната в Тайланд се предлага навсякъде. Тя е вкусна и ароматна, предлага се на много добри цени и местните си похапват нещо всеки път когато почувстват нужда. Така се случва, че в края на деня те са яли много пъти, но все в малки количества и са пропуснали голямото натъпкване характерно за западните общества.

Не на фалшивите и обработени изкуствени храни. Свежа и прясна храна е на разположение на всяка крачка и хората си взимат за работа нещо традиционно приготвено, а не изкуствени храни пълни с оцветители и аромати.

Плодовете – разнообразието от плодове е изумително. Те са свежи, пресни, ароматни, сочни и местните хора винаги ги предпочитат пред някой пълен със сол и калории чипс например. Това е нещо, което бихме могли да правим всички ние у дома.

Ориз – основна храна в Тайланд. Хората го консумират постоянно, понякога по няколко пъти на ден. По-голямата част от сготвения ориз е вода, така че това е един добър начин да се отървем от излишните мазнини, ако имаме навик да ядем в по-големи количества. По нашите ширини добра алтернатива са овесените ядки за закуска.

Много подправки – многото подправки правят тайландската храна по-бързо засищаща. Тя има много силен вкус, а нейната пикантност и лютивина засилват метаболизма.

Без млечни продукти – за съжаление на любителите на вкусното сирене, Тайланд е страна, в която млечните продукти имат изключително слаба популярност. Това може да ви се струва като недостатък, но от диетична гледна точка ще ви спести изключително много калории всеки ден.

Подправките заместват мазнината – в западната кухня сме свикнали, че мазнината с която готвим предопределя до голяма степен вкуса на ястията. В Тайланд това значение имат подправките. Например много готвачи предпочитат да приготвят рибата с различни подправки и сосове, но без да слагат мазнина.

Липса на захар – Ястията от тайландската кухня са много бедни на захар. Макар че към някои ястия се добавя малко захар за вкус, като цяло тя не се използва много, дори и когато става въпрос за десерти. В приготвянето на сладкиши по-голямо значение има естественото овкусяване с тропически плодове.

Общи подноси с храна. В Тайланд храната се поднася на общи подноси в средата на масата.

Това кара хората да бъдат по-внимателни с яденето, защото никой не иска да бъде груб и да изяде всичко, което се намира на масата, оставяйки другите гладни.

Е, въпрос на възпитание, но все пак в масовия случай това кара повечето хора да ядат по-малко, от колкото ако порцията е поставена единствено пред тях и ще я ядат сами.

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 20:18
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи