Виктория Цай е забележителна жeна, дръзнала да осъществи мечтата си да открие и използва 200-годишните традиции за красота на гейшите.

Тя е основател на японската линия за грижа за кожата „Tatcha“. Първоначално козметиката се произвежда в Сан Франциско и се продава онлайн в магазините на „Barney’s“ и „QVC“ в САЩ, а също и в Хонг Конг.

Марката „Tatcha“ получава възторжени отзиви от знаменити гримьори, списание „Vogue“,“Wall Street Journal“ и Опра Уинфри. Целта на Цай да създаде продукт, в който са събрани тайните за красотата на гейшите, не е пробудена от финансови интереси, а от собствената й нужда за сигурно решение на кожните проблеми.

Пътят до създаването на „Tatcha“ е изключително труден. Цай започва работа на четири места по време на бременността си. Използва всичките си спестявания, източва няколко кредитни карти, продава колата си и дори годежния си пръстен, за който днес споделя, че много й липсва.

Виктория е дъщеря на тайвански имигранти. Проблемите й с кожата започват, когато тества продукти за грижа за кожата върху себе си в „Harvard Business School”, за да се провери достоверността и приложимостта на научните изследвания.

Лекарят й поставя диагноза остър дерматит и Цай започва да работи извън индустрията за красотата. Тя проучва с години ключовите за нея линии за красота. Купува японски масла и блотиращи хартии, наречени “Aburatorigami”, от спирка по време на пътуване между Сиатъл и Китай като бранд-мениджър на „Starbucks“.

Докато работи като маркетингов директор, тя научава, че обикновеният човек поглъща химикали от продуктите за лична хигиена. И когато Цай се готви да забременее, се ужасява от мисълта, че карцерогенните токсини могат да преминат в организма на новороденото.

Това е причината да напусне работата си и да започва да посещава големи центрове за иновации и грижа за кожата във Франция, Германия и Япония. В Киото наема японски преводачи и издирва производителите на „Аburatorigami“, като изучава света на гейшите.

Тя споделя, че когато е видяла гейша за пръв път, й се е сторила като произведение на изкуството. Кожата им, независимо дали са на 20 или 80 години е била еднакво красива, наподобяваща живопис на Сандро Ботичели. За нея неопетнената кожа на гейшите е изненада, понеже те носят изключително тежък и сложен грим.

Цай започва да изучава и използва върху себе си ритуалите и грижите за кожата, както и основните съставки, които гейшите използват: ориз, зелен чай и водорасли. Кожата на Цай е излекувана в рамките на четири месеца и тя създава козметична линия, вдъхновена от японските гейши.

Основателката на „Tatcha” мечтае да пренесе част от източните традиции на Запад.
„В САЩ хората винаги търсят най-новите технологии. Според мен, трябва да погледнем майките и прабабите си, които са толкова красиви през целия си живот. Въпреки, че повечето хора гледат в бъдещето, аз предпочитам да гледам в миналото.“

Цай започва да пътува все по-често до Киото, дори наема експерт по културата, който да документира книга за 200-годишните ритуали на гейшите. Компанията„Tatcha” стартира през септември 2009 г. и непрекъснато продължава развитието си с бързи темпове.