Топ 3 мисловни техники от ултрамаратонците за всеки ден

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2016 07:47

Топ 3 мисловни техники от ултрамаратонците за всеки ден

Акценти:

  • Его - използване
  • Емоционални преврати - готовност
  • Техники - мисловни

Свързани:

loading...

Има на какво да се научим от ултрамаратонците.

Ежедневните състезания за издръжливост в нечовешки условия, в пустините и на север, продължителните тренировки и свръхнатоварванията – физически и психологически са закалили тези хора.

Подбрахме 3  техники от книги, написани от маратонци, които ще ви помогнат ежедневно да постигате високи цели и да решавате трудни задачи.

Ако не знаете какви дистанции преодоляват спортистите в ултрамаратоните, ще бъдете впечатлени. Най-кратката е 50 километра.

Има денонощни състезания – без спиране, многодневни такива и известното състезания Ултрамен, разчетено за 3 дни – през първия ден трябва да се изплуват 10 километра в океана и да се изминат с велосипед 145 километра, във втория още 276 км, а на третия да се избягат – 84 километра.

Защо ни е да знаем всичко това?

За да се изминат тези изпитания, поне трябва човек да има малко мускули и да развие дишането си. Нужни са психологически убеждения, които да поддържат човека по пътя му към целта и да не му дават да се отклонява от дистанцията. Това вече е психология на свръхнатоварванията, или ултрамислене.

И най-важното, то помага не само в спорта, но и в живота – в работата и у дома, в отношенията, целите и мечтите.

Ултрамисленето ще ви научи да побеждавате, също както и да губите – но с достойнство и с полза за вас самите.

Ултрамаратонците Тревис Мейси и Рич Рол – вторият, между впрочем се лекувал от алкохолизъм, с големи усилия се разделил с наднорменото тегло и започнал да бяга едва на 40, а сега е един от най-силните хора на планетата, споделят прийоми, които можете да започнете да използвате още днес.

1. Бъдете готови за емоционални преврати

Спортът – това е животът в миниатюра. Сравнете сами – по време на толкова продължителни пробези се случват такива издигания и спадове, както и в ежедневния живот.

Например, чувствате се на върха, ако началството одобри ваша блестяща идея, и спад, ако ви разкритикува. А спортистите се радват, когато преодоляват ново препятствие, и се огорчават, ако другите ги подминават.

В неделя сутринта можете да се чувствате на върха, но с наближаването на нощта настъпва предсказуемият спад. А Тревис Мейси и неговите съотборници в Швеция карали каяк в морето под звездното небе сред прескачащите около тях косатки и изпитвали невероятен емоционален подем.

Но в средата на следващия ден ги застигнал спад, защото били изтощени и просто заспивали в движение.

Тайната на успеха в спорта и в живота – е да обмислиш, как ще реагираш в ситуациите на подем и спад. А още по-добре е да обмислиш какво ще правиш.

Задайте си въпрос „И какво, ако?“ Съставяйте си план за всяка ситуация, с какво бихте се занимавали – разработване на бизнес план или покоряване на планина. Просто помислете за нужните неща от по-рано.

2. Направете съзнанието си гъвкаво

Гъвкавият подход означава да мислите само в какво състояние се намирате днес. А утре ще бъде нов ден и съответно нов шанс. Ако сте провалили, това не означава, че следващият път няма да успеете.

3. Използвайте егото си

Има моменти, когато изглежда, че всички средства са изчерпани и няма повече сили за продължаване напред. Тогава на помощ идва самолюбието.

То няма да ви позволи да се отклоните от набелязания път и да страдате от неловкост и срам в случай на отстъпление.

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2016 07:47
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи