Топ 4 храни-близнаци – как да изберем по-полезната

Мария
Написана от Мария май 4, 2018 19:45

Топ 4 храни-близнаци – как да изберем по-полезната

Акценти:

  • Карфиол - полезен
  • Витамин К - миоглобин
  • Булгур - храни

Свързани:

Феновете на здравословния начин на живот без усилие ще направят разлика между хамбургер и риба.

Но съвсем друг е въпросът, ако храните са подобни като братя близнаци.

Вариант е да се редуват, но все пак няма да е излишно да знаем по какво се отличават едни от други и какви са техните предимства и недостатъци.

1. Сестри-близначки – карфиол и броколи

На пръв поглед, разликата между тези 2 представителя на семейство кръстоцветни е само в цвета.

Приготвят се по сходен начин, заместват се едно с друго в ястията и се приготвят на пара.

Но химическият им състав е различен.

По съдържание на витамин А зелето броколи превъзхожда всички зелеви растения, затова трябва да се набляга на него от тези, които са загрижени за своето зрение и красота.

А витамин С в него е приблизително 5 пъти повече, отколкото в карфиола, но бързо се разрушава при дълго съхранение.

И в него и в карфиола присъства витамин К, фолиева киселина, калций, желязо, магнезий, фосфор, калий.

Но карфиолът се усвоява по-добре, по-лесно се смила и по-малко дразни лигавицата на стомаха, затова са и по-подходящ за хора със заболявания на стомашно-чревния тракт.

2. Любими храни – пилешки гърди и бутчета

Пилешкото месо е популярно сред българите, тъй като е евтино, освен това се приготвя бързо.

Но не всички части на пилето са еднакви на вкус, да и съставът на месото е различен.

Всички знаят, че т.нар. бяло месо, тоест гърдите, е по-постно, освен това е лидер по съдържание на белтъчини – 30 грама на 100 грама.

Именно тази част на птицата се препоръчва за хора, които се опитват да отслабнат или да натрупат мускулна маса.

Феновете на здравословния начин на живот и тези със заболявания на жлъчните пътища също предпочитат пилешките гърди.

Но бутчетата са доста по-вкусни.

Те остават нежни и сочни при всякакъв начин на приготвяне, тъй като в тях има много повече мазнини и колаген.

От гърдите се различават и по по-наситено червения цвят, който се обуславя от присъствието на миоглобин.

При термична обработка се превръща в богатия на желязо миоглобин.

3. Булгур и кускус – какво е за предпочитане за здравословно хранене?

Тези храни се добиват от една и съща суровина – пшеница, но процесите на тяхното производство силно се различават.

Това се отразява на хранителната стойност на булгура и на кускуса.

Традиционното производство на булгур е трудоемко и доста сложно.

Пшеничното зърно преди първична обработка се засища с влага, след това се обработва на пара и изсушава.

След това се раздробява и се разделя на фракции.

За производство на кускус се използва грис.

Ако сравним двете зърнени храни по съдържание на полезните вещества, то булгурът е много пред кускуса.

4. Гроздови зърна – по какво се отличават белите и тъмните сортове

За разликата в цвета отговаря само един ген, който надарява плодовете с тъмен цвят, със специфични гликозиди – антоциани.

Те са причината за червения, виолетов и син цвят на плодовете.

Тези вещества влияят много благоприятно на човешкия организъм, като понижават възпалителните реакции.

Антоцианите са мощни антиоксиданти, които са като профилактика на рак, диабет, сърдечни и други заболявания.

Това сякаш е достатъчно за да са започнем да си похапваме черно грозде, но не се знае колко трябва да изядем, за да получим този лечебен ефект.

Топ 4 храни-близнаци – как да изберем по-полезната
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария май 4, 2018 19:45
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи