Топ 5 хранителни навика, които ТРЯБВА да запазим от детството

Мария
Написана от Мария януари 22, 2018 22:10

Топ 5 хранителни навика, които ТРЯБВА да запазим от детството

Акценти:

  • Засищане - риск
  • Огладняване - ефект
  • Максимум - планиране

Свързани:

Стараем се да храним децата пълноценно и балансирано, да избягваме fast food-a, да даваме повече плодове и зеленчуци, но самите ние невинаги се придържаме към тези правила.

Но защо?

Опитайте да се храните така както храните или бихте хранили своето дете, и само след седмица ще забележите неприятните изменения.

Следвайте тези прости правила.

1. Пълноценна закуска

Сутрин за нас като родители е важно да нахраним детето, за да има сили да учи и да играе до обяд и да не огладнява.

Каши, извара, омлет със зеленчуци – повечето майки имат няколко готови рецепти за бърза закуска.

Но самите възрастни често минават с чаша кафе и кифла или други бързи въглехидрати, които много бързо се изгарят, и само след 2 часа се появява непреодолимо желание за похапване.

Яжте на закуска бавни въглехидрати – каши, пълнозърнест хляб.

Не забравяйте и за белтъчините – яйца, млечни продукти и месо.

Бавно се разграждат в храносмилателната система и засищат за дълго.

2. Планиране на междинно хранене

Помните ли в детството как мама ви е давала ябълка, сандвич или кисело мляко, за да можете да похапнете след часа по физкултура?

Този навик трябва да се пренесе и в зряла възраст.

Вземете си на работа ядки, плодове, овесени ядки.

В противен случай, ако огладнеете зверски, голям е рискът да нападнем нещо вредно – сладки бисквити, чипс, шоколад.

Съвет

Поддържайте „стратегически запас“ от ядки и сушени плодове в шкафа на работното място.

Не само ще утоляват глада, но и положително влияят на мозъчната функция.

3. Повече плодове

Попитайте всеки родител, с какво предпочита да нагости детето – с плодове или с бонбони, и разбира се, ще постави акцент на плодовете.

За разлика от сладките, те освен захар съдържат и полезни растителни влакна, витамини и други необходими елементи.

Защо самите ние предпочитаме захарни изделия пред хрупкащите ябълки, сочните портокали и ароматни круши?

Опитайте редовно да заменяте десертите с плодови салати, и скоро ще забележите положителен ефект.

Съвет

Заменете бонбониерата на кухненската маса с фруктиера, пълна със сезонни плодове.

Тогава вие и вашите деца ще си набавяте повече витамини.

4. Не яжте през нощта

Родителите се стараят да не хранят децата през нощта обилно, тъй като с пълен стомах трудно се спи, и излишният заряд от енергия преди сън не е необходим.

А самите ние не следваме това просто и най-логично възможно правило.

И така, от утре никакви бисквити в леглото и памук пред телевизора.

Максимумът, което се разрешава 30 минути преди лягане, това е извара или кисело мляко, парче сирене, малко риба или зеленчуци.

Съвет

Понякога възприема глада като жажда, така че вместо нощно хранене можем да изпием чаша вода или билков чай.

5. НЕ на полуфабрикатите

До определена възраст се стараем да храним децата си само с полезни ястия, които сами сме приготвили без съмнителни добавки.

Но постепенно в менюто се появяват полуфабрикати, месо и колбаси.

Вече не обръщаме толкова внимание на качеството и ползите от храната, не четем състава на продуктите, които купуваме. Но това не е правилно.

Защо да не се отнасяме към своя организъм към собствено дете, което трябва да получава всичко най-прясно, натурално и проверено?

Трябва само да опитаме.

Топ 5 хранителни навика, които ТРЯБВА да запазим от детството
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария януари 22, 2018 22:10
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи