Топ 5 на най-ефективните трикове, за да не напълнявате никога

Мария
Написана от Мария октомври 15, 2015 19:23

Топ 5 на най-ефективните трикове, за да не напълнявате никога

Ако знаете кои са навиците, които тласкат човек към преяждане, то лесно можете да се справите с нездравословното желание да хапнете нещо. Експерти съставиха списък с 5 хитрости, които ще ви помогнат да задържите теглото си в норма.

Браян Уонсинк, професор от Корнелския университет, проучвал особеностите на поведението на хората, страдащи от наднормено тегло, в продължение на повече от 30 години. В резултат той откроил само 5 трика, с помощта на които можете да задържите теглото си в предала на нормалното.

1. Човек яде това, което вижда

Всъщност за храна моли не стомаха, а мозъка. Когато човек види апетитна храна, вкусовите му рецептори в същия миг започват да го умоляват да я опита. Този механизъм работи, дори когато човек е сит.

Затова на видно място, е най-добре да оставяте пакет сок, минерална вода или ябълки, а вредните храни от рода на колбаси и сладкиши, е най-добре да се оставят по-далеч от полезрението.

2. В офиса не трябва да си правите шведска маса

При експерименти върху мишки изследователи установили, че в състояние на силен стрес гризачите са способни да изяждат количество храна, което с 1.5 пъти надвишава тяхното собствено тегло, в продължение само на 2-3 часа.

Именно затова учените съветват да не се храним по време на работа. Изпитвайки стрес, човек може силно да преяде, дори без да се усети.

3. Не трябва да държите у дома готова храна

Диетолозите твърдят, че колкото по-лесна е за употреба храната, толкова по-бързо човек я изяжда. Така например отрязването и изяждането на парче салам, е много по-лесно и бързо, отколкото варенето на говеждо или телешко месо.

Вместо това експерти препоръчват винаги да държим под ръка плодове и зеленчуци, които могат да се приготвят бързо или да се изядат в суров вид.

4. Не е необходимо следите да се замитат

Един експеримент, проведен от Браян Уонсинк, се състоял в това, че пред участниците било поставено голямо чиния с пилешки крилца. Като на едната група от участниците сервитьорите веднага махали чиниите с оглозганите кости, а на другата група – не.

Оказало се, че доброволците от първата група изяли много повече. Това означава, че зрителното напомняне за това колко човек е изял, му позволява навреме да се спре.

5. Необходимо е да вярвате на това, което виждате и да ядете бавно

Обикновено стомаха на човека започва да реагира на количеството на изядената храна едва 20 минути, след като човек е започнал да се храни. Именно заради това за най-вредни се смятат бързите закуски.

Също диетолозите твърдят, че колкото по-обемен вид има едно ястие, толкова по-малко количество от него ще изяде.

Така например е добре супите да се сервират в максимално широки, но недълбоки чинии, а вторите ястия да се допълват с голямо количество листни зеленчуци и марули, които придават доста по-голям обем на това, което човек ще изяде.

Така мозъкът „се плаши“ и затова не позволява на човек да прекали с приема на храна. Но най-добрият съвет срещу наднормено тегло си остава, когато се храните да правите само това и нищо друго и да не се занимавате с никакви странични дейности, като например гледане на телевизия или взиране в екрана на монитора.

Мария
Написана от Мария октомври 15, 2015 19:23
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи