Топ 5 на най-полезните храни през зимата

Мария
Написана от Мария декември 16, 2015 11:30

Топ 5 на най-полезните храни през зимата

Акценти:

  • Храни - зимни
  • Подправки - имунна система
  • Мастни киселини - осолена сланина

Свързани:

loading...

За да бъдете здрави през цялата зима и да посрещнете пролетта без обичайната авитаминоза – е необходимо правилно да избирате продуктите за зимното ви меню.

И за тази цел ние подбрахме списък с храни, които ще ви помогнат да прекарате зимата активно и да останете в добра форма.

1. Пресни плодове и зеленчуци

У нас в почти всички магазини през зимните месеци има достатъчно голямо разнообразие от плодове и зеленчуци, но все пак, ако имате някакви опасения що се отнася до тяхното качество, тъй като всички са вносни, то можете да ядете замразени , макар и да не са евтини, то тази инвестиция ще се окаже полезна, защото благодарение на нея ще укрепите имунитета си, а съдържащите се в тях растителни влакна за полезни за червата.

Със зеленчуците е значително по-лесно, тъй като морковите, цвеклото, зелето, лукът, патладжаните и карфиолът през цялата зима се продават в пресен вид.

Но ако желаете да похапнете спанак и броколи, то тогава може би пак ще трябва да ги закупите в замразен вид.

2. Кисело зеле и краставички

Домашно приготвените туршии и маринати ще бъдат полезни само, ако са приготвени посредством ферментация. В този случай в зеленчуците протича процес на естествена ферментация, и някои от тях придобиват нови свойства.

Това се случва с зелето и краставичките. При ферментация в тези зеленчуци се образуват вещества, които способстват за по-добро очистване на червата и за извеждането на токсините от организма.

Това подобрява състоянието на микрофлората на дебелото черво, и укрепва имунитета.

Освен това киселото зеле в процеса на ферментация се обогатява с витамин С – в 400 грама кисело зеле се съдържа 60 мг витамин С, колкото е и дневната доза.

Прясното зеле не е толкова богато на това полезно хранително вещество, но за сметка на това съдържа по-значително количество витамин Е.

3. Осолена сланина

Прясната сланина притежава имуностимулиращи свойства. В нея се съдържат полезни мазнини, които са необходими за образуване на антитела и за поддържане на достатъчно количество клетки на местния имунитет.

Хората, които ядат сланина през зимата значително по-рядко боледуват от грип и настинки, бронхит и пневмония. Редовната употреба на умерено количество прясна сланина също е добра профилактика срещу туберкулоза.

Мастните киселини в сланината са полезни за периферната нервна система и за главния мозък. Свинският продукт съдържа витамин Д, който благотворно влияе на нервната и имунната система.

Същевременно сланината е енергоемък продукт, който спомага за сгряването в студените зимни месеци.

4. Фурми, сушени сливи, кайсии и праскови

За попълването на запасите от минерали и растителни влакна помагат сушените плодове. В тях също се съдържат и витамини.

Но при изсушаването и съхранението голяма част от тези полезни хранителни вещества се разрушават, а минералите остават непокътнати.

5. Подправки

Джинджифилът, черният и белият пипер, чили, индийското орехче, канелата, куркумата, чесънът – не само стимулират вкусовите рецептори, но и активизират работата на имунитета.

Голям принос имат специфични етерични масла, които изпълняват и функцията и на фитонциди. Раздразващи вещества, стимулиращи притокът на кръв към лигавиците на гърлото, небцето и носните кухини.

Но подправките съдържат и вещества, които непосредствено влияят на имунната система, и стимулират образуването на антитела при среща с възбудителите на инфекцията.

Мария
Написана от Мария декември 16, 2015 11:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи