Топ 5 на най-ценните антиоксидантни храни и напитки

Мария
Написана от Мария ноември 7, 2014 12:45

Топ 5 на най-ценните антиоксидантни храни и напитки

Акценти:

  • Повишава ли пиенето на сок от нар нивата на антиоксидантите в кръвта?
  • Идентифицирана ли е съставката в зеления чай, която забавя процесите на стареене?
  • Защо ягодите са ценна храна за здравето на сърцето и кръвоносната система?

Свързани:

loading...

Повечето хора асоциират супер храните с антиоксидантите и наистина е вярно, че те са най-полезните хранителни вещества, които човек може да си набави.

Консумацията на храни, съдържащи антиоксиданти се смята за превантивна мярка срещу различни болести, забавя се стареенето и се постига укрепване на имунната система.

С посочените по-долу храни и напитки ще си набавите голяма доза антиоксиданти моментално.

Боровинки /Vaccinium/

Плодовете на боровинката са най-добрият източник на антиоксиданти, като повечето диетолози горещо ги препоръчват при прочистване на организма от свободни радикали.

Vaccinium съдържа големи количества естествени антиоксиданти и диетични фибри – вероятно повече от всеки друг плод или зеленчук.

Боровинките също са отличен източник на флавоноиди – силни съединения, които подобряват умствените способности, предотвратяват развитието на сърдечно-съдови заболявания, потискат образуването на ракови клетки.

Плодовете са изключително ефективно средство за лечение на инфекции на пикочните пътища, които в повечето случаи се причиняват от формирането на колонии на бактерията ешерихия коли.

Домати /Solanum lycopersicum/

Съществува голямо разнообразие от сортове домати, които се използват при направата на почти всички ястия – от супи и салати до сосовете.

Най-ценното е, че доматите са отличен източник на жизненоважни антиоксиданти, които притежават профилактично действие спрямо развитието на рака на простата и други злокачествени заболявания на храносмилателния тракт.

Освен това, въз основа на редица научни изследвания може с голяма степен на сигурност да се твърди, че ликопенът, който се съдържа в големи количества в доматите, спомага за понижаване на риска от развитието на сърдечно-съдови заболявания с цели 30%.

Ягоди /Fragaria/

Освен, че е толкова сладък и вкусен, има още няколко причини този плод да е толкова ценен.

Консумацията на ягоди се смята, че спомага за поддържането в добро състояние на сърцето и кръвоносната система, ограничавайки възпалителните процеси в артериите и другите вътрешни органи на тялото, поради съдържащите в плода големи количества антиоксиданти.

Фасул /Phaseolus vulgaris/

Повечето хора се изненадват от факта, че бобът също е добър източник на основните антиоксиданти, които предпазват тялото от широк спектър здравословни проблеми.

Всъщност именно фасулът съдържа балансирани количества от голяма част от макро и микронутриентите – белтъчини, калций, витамини, антиоксиданти, фибри и други микроелементи, което го превръща в необходим елемент от всеки хранителен режим, имащ за цел подобряване на здравословното състояние.

А червеният боб, по-специално, се смята, че съдържа по-голямо количество антиоксиданти от всеки друг плод или зеленчук.

Черен шоколад

Макар че в обществото битува мнението, че шоколадът е поначало вреден, то това не се отнася за черния шоколад. Той е ценен източник на много силни антиоксиданти.

Консумацията на тъмен шоколад няколко пъти в седмицата се смята, че спомага за понижаване на кръвното налягане, ограничава количеството на свободните радикали, предпазва от рак и други сериозни здравословни проблеми.

Топ 5 на най-добрите антиоксидантни напитки

Антиоксиданти можем да си набавим и чрез консумацията на различни чайове и сокове, което е особено полезно за хора, които не разполагат време да се хранят през деня, а желаят да запазят здравето си.

Зелен чай

Съдържа уникалният антиоксидант епигалокатехин-3-галат, за който се свързва със свободните радикали и спомага за изхвърлянето им от тялото, като така забавя процесите на стареене.

Сок от моркови

Морковите, както и другите плодове с оранжев цвят съдържат бета каротин и витамин А, като е доказано, че и двете съставки потискат образуването на ракови клетки. Консумирането на сок от моркови около 500 мл. понякога осигурява на тялото необходимата доза антиоксиданти за няколко дни.

Ябълков сок

Ябълките съдържат най-голямо количество антиоксиданти след боровинките. А консумацията ябълков сок осигурява на тялото необходимите витамини и микроелементи, които ще ни предпазят от хронична умора.

Черен чай

Източник е на силни антиоксиданти, които способстват за предотвратяване на развитието на потенциално животозастрашаващи заболявания като рак, болест на Алцхаймер, Паркинсон.

В наскоро проведено научно изследване се установи, че консумацията на черен чай утроява скоростта на образуване на имунни клетки, което го прави изключително полезен при наличие в тялото на смъртоносни инфекциозни организми.

Сок от нар

Нарът е отличен източник на полифеноли, които са естествени антиоксиданти. Смята се, че пиенето на сок от нар може да повиши нивата на кръвните антиоксиданти с до 35%.

Една от най-значимите ползи от консумацията на сок от нар е превантивно му действие спрямо сърдечно-съдови заболявания, които съпътстват живота на милиони хора по света.

Мария
Написана от Мария ноември 7, 2014 12:45
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи