Топ 5 работещи съвета как да се потите по-малко в жегата

Мария
Написана от Мария юли 18, 2016 21:15

Топ 5 работещи съвета как да се потите по-малко в жегата

Потта – това е начинът, с помощта на който нашият организъм се охлажда. В горещо време се потим по-активно, тъй като кожата ни реагира на покачването на външните температури и се активира механизъм на активно охлаждане.

А по време на тренировки направо ни залива, толкова, че чак на очите започва да ни пари. Често това колко се потим зависи от генетичните ни данни. И все пак има начини, които помага поне малко да затворим крана.

Генетика – не е присъда, и хората могат да развиват това, което им е дадено по наследство. Същото се отнася и за потните жлези.

Например, при хората, които в детството си активно са се занимавали със спорт, са развити по-добре, отколкото при тези, които са предпочитали по-спокойни занятия.

Ако се отнасяте към втората категория, има начини да намалите потта, която се излива от вас и да направите летните тренировки по-приятни.

1. Намалете натоварването

Когато полагаме по-големи усилия за изпълнение на упражненията, щитовидната жлеза започва да отделя повече хормони, които помагат на работата на мускулите.

Колкото по-голямо е натоварването, толкова по-силно се потите, така че единственият изход в този случай, е да забавите оборотите и да преразгледате тренировъчния план, тъй като натоварването на тялото и на сърдечно-съдовата система при горещо време винаги е по-силно, отколкото при същите усилия, но при ниска температура.

Ако това се случва на постоянна основа, възможно е, и е необходимо да обърнете към лекар и да изследвате щитовидната жлеза.

2. Променете менюто

Понякога прекомерното изпотяване е свързано с хранителния режим. Например, виното, пикантната и гореща храна, кафето, сладките газирани напитки стимулират отделянето на пот.

Можете да започнете да си водите дневник на храненето, в който и да отбелязвате състоянието си по време на тренировки. Възможно е така да откриете храни, които ви карат да се потите по-интензивно.

3. Подберете правилният антиперспирант

Още един прост да намалите изпотяването – да намерите идеален дезодорант против изпотяване. Желателно е да бъде на практика без миризма, тъй като така ще можете да го нанасяте не само на подмишниците, но и на другите места, на които се отделя повече пот.

Най-добре е да направите това в следния режим – веднъж през нощта, преди лягане, и вторият път – сутрин, за по-голяма надеждност.

За по-чувствителните места може да си направите воден разтвор на сода и да нанесете на проблемните зони, например, под гърдите. Хранителната сода е отлично антибактериално и противовъзпалително средство.

4. Приучете тялото си към жега

Не избягвайте тренировките в горещото време, просто значително намалете натоварването и посещавайте няколко пъти в седмицата сауна, която ще помогне на тялото ви да се адаптира към жегата. За адаптацията може да са необходими няколко седмици, но си струва.

5. Сменете дрехите

И последното, но не по-малко важно – винаги избирайте правилните спортни дрехи. Те трябва да бъдат от специално изработени синтетични тъкани, които ще отвеждат потта от тялото ви, като му дават възможност да диша.

Но в интерес на истината можем и да не правим, това, а да оставим тялото просто да се охлажда. Друг вариант е да заменим тренировките на сухо с плуване, за което поне сега има много добри възможности, що се отнася до температурните условия.

Мария
Написана от Мария юли 18, 2016 21:15
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи