Топ 6 правила на полезното междинно хранене

Мария
Написана от Мария декември 7, 2016 11:26

Топ 6 правила на полезното междинно хранене

Акценти:

  • Хранения - междинни
  • Отношение - невнимателно
  • Рискове - фигура

Свързани:

Междинните хранения вече не смятат за вредни за фигурата. Точно обратното – малките порции храна помагат за поддържане на теглото под контрол.

Ако не вярвайте, следвайте правилата и ще се изненадате от резултата.

1. Яжте на всеки 3-4 часа

Храненията в промеждутъците между основните хранения са част от здравословното хранене. Системата „често и по малко“ научава организма да живее в сито състояние.

Няма резки повишавания на нивата на кръвната захар, а това означава, че тялото няма необходимост да се запасява с мазнини. Важно е само да не се дъвче непрекъснато.

Препоръчително е да се използва скалата от 1 до 10, където 1 е остър глад, а 10 е ситост до преяждане.

Междинното хранене трябва да е в промеждутъка между 3 и 4 по тази скала. Някои стигат до тази стойност 3 часа след основното хранене, при други това се случва по-бързо.

2. Не се разсейвайте

През 2009-та година учени от университета Бирнингам доказаха, че всякакви занимания по време на хранене предизвикват преяждане и трупане на килограми.

Когато се разсейваме от вкуса, текстурата и аромата на храната, не получаваме удовлетворение и не усещаме насищане.

3. Почувствайте глад

Глад и апетит са понятия, които често се бъркат. За да не надвишаваме необходимите количества храна, трябва да сме наясно с терминологията.

Гладът – това е физиологична потребност от храна. И за разлика от психологическия глад може да се удовлетвори с всяка храна, дори и парче хляб.

Апетитът това е желание да похапнеш, когато от гледна точка на физиологията си сит. Да допуснем, видели сте нещо вкусно на витрината и веднага сте решили да си го вземете.

Затова при първата мисъл, дали не трябва да хапнете нещо, се вслушайте в своите усещания.

Физиологичният глад настъпва постепенно, докато апетитът възниква внезапно.

Физиологичният глад е търпелив, той може да почака до момента, в който се появи възможност за похапване. А психологическият му събрат изисква незабавно удовлетворяване.

4. Спрете се

Яденето на ябълка, докато се придвижвате от кабинет в кабинет, това не е междинно хранене, а издевателство над организма.

Някои успяват да погълнат съдържанието на чинията за 5 минути, без значение дали става въпрос за междинно хранене, или за основно. И проблемът в не е в недостига на време.

Подобни жертви едва ли ще са от полза за семейството и кариерата.

Почти гарантираните здравословни проблеми ще предизвикат понижаване на способността ви за концентрация и оттам на ефективността ви в работата.

А и ще научите децата си на лоши хранителни навици и на практика те ще наследят вашите проблеми.

5. Преодолейте трудностите още в началото

За междинните хранения трябва да се погрижим предварително. На мързеливите по природа не ни се иска да режем предварително салати или да чистим зеленчуци. Затова ни е по-лесно да похапнем бургер или сникърс.

Предварително пригответе, например, зелен фасул или броколи, почистете и нарежете морков и си вземете едно кисело мляко. Погрижете се в шкафа на бюрото в работата да няма запас с бонбони и шоколад.

6. Четете етикета на това, което купувате

Понякога в леката следобедна извара има повече калории, отколкото в основното хранене.

Добър пример за невнимателно отношение е кафето, което през работния ден се пие в огромни количества.

Ободряващата напитка не крие никакви рискове за фигурата, ако освен смлени зърна в нея няма нищо друго. Една чаша черно кафе е 2 калории.

Топ 6 правила на полезното междинно хранене
4.5 (89.21%) 63 глас[а]

Мария
Написана от Мария декември 7, 2016 11:26
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи