Топ 6 здравословни храни, които е опасно да се ядат по много

Мария
Написана от Мария ноември 20, 2016 20:23

Топ 6 здравословни храни, които е опасно да се ядат по много

Когато прекалява със здравословното хранене, забравя, че дори полезните храни могат да навредят на здравето. Далеч не всички от тях са безопасни, ако се употребяват в големи количества.

За да се избавим от проблемите със стомашно-чревния тракт и да се простим с излишните килограми, трябва да преразгледаме менюто.

Кои 6 здравословни храни могат да ни навредят, ако злоупотребяваме с тях?

1. Пълнозърнест хляб
Много често се предлага като диетичен. Разглежда се като алтернатива на белия хляб. Разбира се, полезен е, но има някои нюанси. В последно време този хляб се превърна в удачен маркетингов ход.

При неговото приготвяне зърната толкова се мелят, че се усвояват много бързо. Затова да говорим колко е полезен този хляб само в случай, че го ядем в умерени количества.

Купувайте хляб от пълнозърнесто ръжено брашно, тъй като съдържа повече бавни въглехидрати и по-дълго се усвоява от организма.

2. Обезмаслени млечни продукти

Хората, които следят за фигурата, предпочитат млечните продукти без мазнини. Те са нискокалорични, но крият в себе си опасност.

На вкус не са достатъчно добри, защото производителите не жалят вкусови добавки и други вредни бонуси.
Продуктите с отметка 0% мазнини не трябва да се употребяват в неограничено количество.

Ако много обичате кисело мляко и не можете да се откажете от това удоволствие, най-добре си го приготвяйте сами.

3. Лимон

Богат е на витамини и микроелементи, укрепва имунитета и предотвратява развитието на тромбоза. Редовната употреба на лимони способства за укрепване на кръвоносните съдове и на капилярите, прави ги по-еластични.

Но не трябва да се злоупотребява с него – киселината вреди на стомашно-чревния тракт, дразни лигавиците.

Не хвърляйте лимоните в горещи течности, така губи полезни свойства. При въздействие на високите температури витамин С се разрушава.

Британски учени провели интересно изследване. Станало ясно, че лимонът неблагоприятно влияе на костната тъкан на жените, тъй като в неговия състав присъстват агресивни компоненти.

Специалистите съветват да се намали употребата на лимони до 2 пъти седмично.

4. Моркови

Зеленчукът съдържа много полезни вещества, сред които най-ценното е бета-каротинът. Но ако кореноплодът се яде в твърде големи количества може да се развие състояние, наричано каротинемия.

Бета-каротинът се натрупва в горните слоеве на кожата, което води до прекомерна пигментация. Кожата придобива жълт или оранжев цвят, особено в областта на носа, на коленете, лактите и дланите.

Хранителните добавки с голяма концентрация на бета-каротин трябва да се приемат внимателно. Предозирането може да предизвика ярко-оранжев оттенък на кожата.

5. Риба тон

Тази риба се отличава с това, че в мускулите си консервира живак. Особено опасна е рибата тон в суров вид, често така се слага в сушито.

Ако се превиши пределната норма живак, може да се навреди на здравето. Този химичен елемент, намиращ се под формата на съединение в рибата може да предизвика развитие на неврологични нарушения.

6. Индийско орехче

В малко количество придава аромат на ястията. Но злоупотребата с него е опасна, тъй като може да предизвика халюцинации.

Такъв страничен ефект се появява няколко часа след прием на голяма доза от орехчето. На човек го измъчва тревога, страх, неконтролируемо безпокойство.

Опасно е да се злоупотребява с тази подправка, ако се приемат мощни успокоителни, дори комбинацията може да се окаже смъртоносна.

Мария
Написана от Мария ноември 20, 2016 20:23
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи