Топ-7 на храните за повишаване на хемоглобина

Мария
Написана от Мария май 22, 2015 02:57

Топ-7 на храните за повишаване на хемоглобина

Акценти:

  • Ябълки - хемоглобин
  • Шипка - усвояване на желязо
  • Моркови - широк спектър хранителни вещества

Свързани:

loading...

Хемоглобинът е съдържащ желязо белтък, главната функция на който е транспортирането на кислород към тъканите. С ниските показатели на този протеин в кръвта лекарите много често плашат вегетарианците.

Според медицинските специалисти, в норма този белтък може да бъде само при тези, които редовно ядат месо и затова вегетарианците са изложени на риск от това да получават постоянни световъртежи, да чувстват постоянна слабост и прочие здравословни проблеми.

От една страна, на хемоглобина съвсем не без основание се обръща толкова внимание. Белтъкът изпълнява важна функция – транспортира кислород от белите дробове в различните клетки на организма.

За това му е необходимо желязо, за да е възможно всички органи и тъкани да получават достатъчно кислород. За тази цел човек е необходимо да включва в хранителния си режим храни, съдържащи този микроелемент.

От друга страна, желязо се съдържа не само в животинските храни – в растителният свят също има достатъчно храна, която помага да се поддържат нивата на хемоглобина в норма.

Затова, в случай че сте вегетарианец и ако се храните балансирано, вероятно няма да има нужда се безпокоите за здравето си.

Ако все пак се безпокоите по повод хемоглобина, просто увеличете или включете в хранителния си режим следните храни:

1. Цвекло

Този зеленчук задължително трябва да бъде част от хранителния ви режим, тъй като въздейства благоприятно практически върху всички органи и системи на организма. Цвеклото е богат на желязо, калий, магнезий, мед, фосфор, витамин С.

Полезните вещества, които се съдържат в този зеленчук, способстват за укрепването на стените на кръвоносните съдове.

2. Ябълки

Англичаните казват: „Яж по 1 ябълка на ден и никога няма да ти се налага да виждаш лекар“. В тези думи има голяма доза истина, тъй като в ябълките се съдържат витамини /А,С,В/. За лимфната система тези плодове са особено полезни – те очистват кръвта, нормализират кръвното налягане, способстват за по-доброто усвояване на желязото.

3. Нар

Този невероятен плод съдържа 15 от общо 21 необходими аминокиселини, много от които освен в нара, се съдържат само в храните от животински произход. Също в тези плодове се съдържат витамините С, Р и В6. Нарът също е богат на желязо, калий, силиций и на други микроелементи.

4. Моркови

Това е още един отличен източник на широк спектър от хранителни вещества. В този оранжев зеленчук се съдържат С, В, D и Е и множество микроелементи, сред които и желязо.

Тези вещества очистват кръвта, способства за извеждането на токсините от организма, нормализират обмяната на веществата и спомагат за повишаването на имунитета.

5. Орехи

Тези ядки са известни още от древността „помощници“ на сърдечно-съдовата система. Добре се справят с утоляването на глада и осигуряват необходимия запас от енергия.

Само 4 ореха дневно ще ви помогнат да поддържате в норма хемоглобина, ще спомогнат за укрепване на кръвоносните съдове и ще послужат за профилактика на сърдечни заболявания.

6. Бобови

Такива незаменими за вегетарианците храни като нахут, леща, соя и други бобови, също стимулират образуването на хемоглобин. Наред с другите полезни микроелементи, в тях се съдържа достатъчно количество желязо.

7. Шипка

Отличен източник на витамин С, в присъствието на който желязото се усвоява по-добре от организма. Шипката спомага за укрепването на имунитета, осигурява енергия и благотворно влияе на сърцето и съдовете.

Мария
Написана от Мария май 22, 2015 02:57
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи