Топ 7 на най-засищащите храни

Мария
Написана от Мария май 15, 2015 08:39

Топ 7 на най-засищащите храни

Акценти:

  • Храни - засищане
  • Яйце - полезна храна
  • Черен шоколад - количество калории

Свързани:

loading...

Една от най-разпространените заблуди сред отслабващите – това е, че вярват, че колкото повече една храна засища, толкова по-калорична е тя. Тази представа води до погрешна тактика.

А именно, съобразяване на режима на хранене с усещането за глад. Тъй като според това разбиране засищащата слабо храна по подразбиране е нискокалорична, а това означава, че спомага при отслабването.

Следва да се съгласим, че повечето хора така мислят и така постъпват. Те изготвят хранителния си режим по такъв начин, опитвайки се през цялото време да се чувстват гладни.

Днес е известно, че калоричността на един хранителен продукт и свойството му да засища, далеч невинаги са съвпадащи понятия.

Следва хората, които желаят да отслабнат, да се запознаят със списъка с тези храни, които ще им осигурят усещане за ситост за дълго време, по такъв начин, че да могат да понижат количеството на калориите, които приемат.

Според съветите на специалистите в областта на храненето, съществуват 7 храни, осигуряващи на човек ситост за по-дълго време.

1. Картофи – 1 купа варени картофи, приблизително 200 грама, осигуряват около 170 калории

Картофът е най-засищащата храна, той дава усещане за ситост с 3 пъти повече, отколкото филия бял хляб.

2. Постно месо, риба, бобови

Организмът не създава запаси чрез тези храни. Всички приети с тези храни белтъчини се насочват или към обновяване на белтъчни молекули и в тъканите /пластична функция/ и по-малка част от тях за задоволяване на енергийните нужди на организма.

Големи количества белтъчини ние не сме в състояние да приемаме при едно хранене, тъй като няма къде да ги складираме. От там и храните богати на белтъчини са толкова засищащи.

3. Овесена каша – 187 килокалории в порция 50 грама

Овесената каша е най-питателната от всички видове каши. Добре известно е свойството на овесената каша благотворно да въздейства върху стомашно-чревния трак, което я прави незаменима част от диетичното хранене.

Растителните влакна, съдържащи се в овесената каша, подпомагат храносмилането. Освен това тази каша притежава свойството да понижава нивата на холестерола.

4. Портокали – 59 килокалории в 1 плод

Портокали са едни от най-засищащите плодове, благодарение на съдържащите се в тях в фибри. В списъка от 38 засищащи хранителни продукти, съставени от австралийски учени-диетолози, портокалите заемат първо място сред всички плодове и цитрусови.

5. Макарони от твърди сортове пшеница – 172 килокалории в порция от 50 грама

В надписите на етикетите човек лесно може да се обърка. Едни производители посочват върху опаковката на макароните, че са от пълнозърнесто брашно „макарони от твърди сортове пшеница“, а други – „макарони от грубо смляно брашно“.

6. Яйца – 78 килокалории за 1 брой

Яйцето не е просто полезна храна, то е много добър източници на белтъчини, подпомагащи засищането. Изяждайки 1 яйце за закуска, вие значително ще понижите своя апетит за известен период от време и няма да чувствате нужда от това до добавяте 330 килокалории към запасите на тялото.

7. Черен шоколад – 170 килокалории за 28 грама

Приблизително четвърт от 100-грамово блокче шоколад ще ви помогне да ядете много по-малко от другите храни, тъй като веществата, съдържащи се в това лакомство забавят храносмилателните процеси.

Освен това няколко парченца черен шоколад действат като средство срещу изяждане на голямо количество захарни изделия, а също и на солени и мазни храни.

Мария
Написана от Мария май 15, 2015 08:39
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи