Топ 7 начина за адаптация към лятното часово време

Мария
Написана от Мария март 29, 2016 10:29

Топ 7 начина за адаптация към лятното часово време

Акценти:

  • Зъболекар - изчакване
  • Тренировки - отлагане
  • Сови - ранно лягане

Свързани:

loading...

Както всички знаем, рано сутринта в неделя преминахме към лятното часово време, но най-трудният ден беше днес – понеделник, първият работен ден след смяната на час. Но и утре и следващите дни са тежки, тъй като тялото ни се опитва да се адаптира.

Десет съвета – как да преживеете 2 седмици, докато преминат преминат процесите на адаптация. Изобщо всяка адаптация към ново време продължава от седмица до месец – в зависимост от темперамента и здравословното състояние на човек.

Но средно са достатъчни и 14 дни, в които трябва да се пазим, за да не обострят заболявания на стомашно-чревния тракт, да няма колебания в артериалното налягане, спада на трудоспособността.

1. Цитрус през глава

Сутрин на първо време най-вероятно страшно ще ви се спи. Изяжте ябълка или цитрус. Витамин С и дори самият процес на дъвчене на сочния плод помагат за събуждане на тялото. И изобщо в този период трябва да се увеличат колиествата плодове и зеленчуци, съдържащи витамин С.

2. Долу завесите

Веднага щом се събудите дръпнете завесите или вдигнете щорите, така ще пропуснете слънчевата светлина да навлезе в стаята ви.

Най-добре би било да се разхождате преди работа.Всъщност един от основните аргументи, който е накарал в миналото отговорните институции да приемат преминаването към лятното часово време е хората максимално да се възползват от светлата част на денонощието и да имат достъп до слънчева светлина възможно най-дълго.

Както знаем недостигът на слънчева светлина е свързан с проблеми с нервната и сърдечно-съдовата система, с хормоналния фон.

3. Не се престаравайте

Не ставайте по-рано, отколкото обикновено. Така че ако, ако настройвате будилника на 7 часа – това време ще съответства на 6 часа по зимното време.

Ако пък веднъж решите да ставате с час по-рано, това ще доведе до покачване нивата на адреналина в организма. Такива изменения действат подобно на кафето – повишаване на енергията, което завършва със спад, повишена раздразнителност.

А хипертониците винаги трябва да стават не по-рано от 6 часа, когато и да са си легнали, в противен случай рискуват рязко покачване на кръвното налягане.

4. Закуската – вечер

Макар и сутрин да разполагаме с час повече, домакинските задължения е по-добре да се вършат вечер. Приготвянето на закуска, подреждането на чантата и изборът на дрехи за работа е по-добре да се прави по-рано.

Докато организмът се адаптира, трябва да имате предвид, че вашите движения могат да бъдат по-забавени. Отделяйте за обичайните дела повече време, отколкото обикновено, така ще бъдете по-спокойни.

5. Вечерна зарядка

Тренировките в първите 3 дни след смяна на времето е по-добре да се отложат. Физзарядката е по-добре да се прави преди лягане, дори и ако никога по-рано не сте правели така.

6. Зъболекарят да почака

Отложете поне със седмица след смяната на часа диетите, плановите медицински интервенции, например, посещение при стоматолог, сложни козметични процедури.

Не поемайте нови ангажименти. Почакайте поне 3 дни, ако ви се налага да вземате важни решения.

7. Совите, в леглото

Ако сте чучулига – тоест лягате и ставате рано, то няма за какво да се безпокоите. Новият режим ще спомогне за увеличаване на бодростта и на силите.

А пък на совите не им е леко. Ако обичате да стоите до късно, временно си нарушете режима и лягайте не по-късно от 23 часа. Не ви се спи? Най-важното е да полежите на тъмно, без синята светлина от телевизор и от монитор.

Мария
Написана от Мария март 29, 2016 10:29
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи