Топ 7 плодове, съдържащи най-много захар

Мария
Написана от Мария януари 22, 2016 14:38

Топ 7 плодове, съдържащи най-много захар

И бананите и гроздето далеч не са първите.

Плодовете се отнасят към групата хранителни продукти, с които често хората се заблуждават. На пръв поглед изглежда – мазнини няма, не са вредни, но пък са богати на витамини и хранителни вещества.

Но много от нас забравят за захарта, която се отнася към въглехидратите. В малки дози захарите са полезни за организма, но в големи количества вредят.

И на първо място са вредни за фигурата, защото въглехидратите значително увеличават калоричността на самия продукт.

Разбира се, ако хапнете няколко банани или мандарини днес, а и всеки ден да го правите, няма да навредите на фигурата си, но ако ядете с килограми и постоянно, то това не е препоръчително.

Вероятно често се чували от ваши приятелки, че спазват плодова диета и се питат защо не отслабват. Причината за липсата на резултати бе посочена по-горе.

Така че ако искате да запазите хармонична фигурата си и не желаете да напълнявате, то тогава е добре да сте наясно кои са плодовете с най-високо съдържание на прости въглехидрати, най-често – това са именно захари, които ги правят доста сладки.

Този списък с 7-те плодове най-богати на захари е изготвен от аграрното министерство на САЩ.

1. Сушени плодове

Действително полезен продукт, особено за настоящите зимни месеци, когато изобилие от пресни плодове и зеленчуци липсва на пазара.

Но това важи, само ако тези плодове се консумират с мярка – около 1 шепа дневно, тоест около 50 грама, в противен случай повече вредят, отколкото да помагат за подобряване не само на здравето, но и развалят фигурата.

Сушени сливи – в 100 грама от тях се съдържат 49 грама въглехидрати, по-голямата част, от които захари, над 40 грама и 209 килокалории.

Сушени кайсии – 36 грама въглехидрати, над 30 от тях са захари и 157 килокалории. Стафиди – също не са за подценяване, 31 грама въглехидрати, 28 от тях захари и 123 килокалории.

Внимание – ако сушените плодове са произведени, тоест изсушени с добавена захар, то тогава енергийната им стойност се повишава с почти 2 пъти, като този факт трябва да се има предвид, когато купувате пакетирани сушени плодове.

2. Смокини

Макар и въглехидратите да са по-малко – 23 грама, също не е желателно да се прекалява с тях, а калориите са под 100 – 93 килокалории.

3. Банани

Можете да си позволявате по 2-3 банана дневно, без да се притеснявате за фигурата си – 15 грама въглехидрати, от които захари – 12 грама и 67 килокалории за 100 грама.

4. Грозде

13 грама въглехидрати, от които захарите са 11 грама, за количество от грама и 52 калории. Но трябва да се има предвид, че колкото по-сладко е гроздето.

5. Мандарини

Едни от предпочитаните през настоящия зимен сезон плодове, също не трябва да се подценяват що се отнася до вредата, която могат да нанесат на фигурата, в случай че се прекалява с тях. 11 грама въглехидрати на 100 грама и 52 килокалории.

6. Ананас

Един от полезните за храносмилането плодове, поради съдържащото специфично вещество, което подпомага разграждането на храната в храносмилателната система.

10 грама въглехидрати, от които 8 грама захари и 41 килокалории енергийна стойност.

7. Круши

Типичен есенен плод, който се радва на доста голяма популярност у нас, именно защото е сладък, а и същевременно полезен и за храносмилането и за правилното функциониране на бъбреците.

Мария
Написана от Мария януари 22, 2016 14:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи