Топ 8 хранителни грешки, които правим в обедната почивка

Мария
Написана от Мария март 12, 2018 10:24

Топ 8 хранителни грешки, които правим в обедната почивка

Акценти:

  • Обяд - грешки
  • Кафе - насищане
  • Хранене - повече

Свързани:

Голям плюс на добрата работа е обедната почивка.

Време, когато можем да се отпуснем, да не мислим за делата и просто да се наслаждаваме на вкусната храна.

Но в този момент се излага на немалко опасности.

Какви грешки в работата могат да подринат здравето и си струват кариерата?

1. Поръчвате храна от ресторант

Изследване, публикувано в Европейското списание за клинично хранене показало, че храните от ресторант и от заведение за бързо хранене съдържат значително повече калории, наситени мазнини и сол в сравнение с домашната храна.

Средно един обяд ни награждава с излишни 190 калории.

Случайното похапване, когато времето е лошо, например, разбира се, няма да има последствия, но ако поръчвате храна всеки ден, на фигурата това няма да се хареса.

2. Ядете на работното място

Освен че храната в този случай не доставя удоволствие, губи се контрол над количеството изядено.

Феноменът се обяснява с това, че по време на хранене човек се разсейва – от телефонни обаждания, планиране на задачи и разговори с колеги.

3. Гледате в социалните мрежи по време на хранене

Това е още един начин да похапнете повече, отколкото е необходимо.

Телефонът ни кара да се концентрираме върху виртуалните неща, което на практика води до преяждане.

Опитайте да си починете от технологиите и джаджите поне в обедната почивка, това ще ви помогне много за отслабване.

4. Пиете втора чаша кафе

Няколко чаши кафе по време на обедната почивка е лоша идея. Особено ако обядът е в 15 часа.

Учените от Бристолския университет доказват, че няколко кафета, дори 6 часа преди сън, могат да нарушат плановете и да предизвикат безсъние.

5. Не ядете нищо зелено

Зелените листни зеленчуци съдържат много хранителни вещества – фибри, витамин С и други антиоксиданти.

Зеле, салата и спанак, изядени по време на почивка, дават продължително чувство за насищане и помагат за предотвратяване възникването запек.

А витамин С, който редовно се приема с храната, не позволява на настинката и грипа да ни изпратят в болничен.

Факт!

Искате да отслабнете? Внимателно сдъвквайте храната!

Колкото повече дъвкателни движения извършвате, толкова по-бързо се насищате.

6. Храните се с преработено месо

Преработените месни деликатеси и полуфабрикати – пържоли, бекон и други, по данни на СЗО способстват за увеличаване на риска от развитие на рак и от сериозни хронични заболявания.

Здравословната алтернатива е запеченото пуешко или пилешки гърди, варено постно месо.

7. Използвате мазни сосове

Отличен начин да обядваме на работа е да отидем сутринта в магазина и да купим пресни зеленчуци и на място да си приготвим салата. Но тук има едно „но“ – никакви мазни подправки. Така например, една супена лъжица диетична майонеза дава на организма 11 грама мазнини, а ако майонезата е мазна и гъста – цели 25. Избирайте за подправка на салатата по-полезни сосове – например, горчица, доматен сос, хумус.
8. Ядете в движение
Ако си купувате обяда от магазина, недалеч от работата, най-вероятно си похапвате по пътя към офиса. Време, разбира се, ще спестите, но яденето по време на движение е вредно за здравето. Изследвания на университета Сурея показват, че това ще доведе до преяждане, защото човек не получава удовлетворение от храната, затова и подсъзнателно яде доста по-големи количества при следващо хранене.

Топ 8 хранителни грешки, които правим в обедната почивка
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария март 12, 2018 10:24
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

TeMax София открива врати
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи