Топ 9 немлечни храни, богати на калций

Мария
Написана от Мария ноември 11, 2015 20:45

Топ 9 немлечни храни, богати на калций

Калцият е необходим за здрави кости и зъби, осигурява функцията на мускулните и нервните клетки. Потребността на възрастния човек от калций е около 1000 мг на денонощие, което е немного повече от 3 чаши мляко по 230 грама.

Но какво да правят вегетарианците, хората с непоносимост към лактоза и тези, които не обичат млечните продукти?
Трябва да консумират немлечни продукти с високо съдържание на калций.

1. Бяло зеле

В една порция, тоест около 100 грама се съдържат около 268 мг калций. Освен че бялото зеле осигурява повече от ¼ от потребността калций за деня, от него можете да си набавите и витамин А за 3 дни.

Макар и зелето да се готви с масло и мазно месо – бекон, то е вкусно и със зехтин и с чесън.

2. Броколи

86 мг калций в 2 чаши сурово броколи. Вярвате или не, но в допълнение към калция този представител на семейство кръстоцветни съдържа 2 пъти повече витамин С от портокалите.

Изследванията също показват, че хранителният режим, в който присъства броколи, може да спомогне за понижаване на риска от развитието на някои онкологични заболявания, сред които рак на дебелото черво и на пикочния мехур.

3. Къдраво зеле – кале

1 чаша нарязано сурово зеле от този вид съдържа 101 мг калций. Това е просто супер храна – в порция от него съдържат само 30 килокалории, дневната необходима доза витамин С, двойната денонощна потребност от витамин А, без да говорим вече за 101 мг калций.

Освен това калето е богато на витамин К, който участва в процеса на съсирване на кръвта. Без този витамин е невъзможно преустановяване на кръвотечението при порязване или нараняване.

4. Смокини

121 мг калций в половин чаша сухи плодове. Когато хапнете смокини, вие ще усетите вкус на много сладък десерт, но всъщност ще обогатите своя организъм с растителни влакна и калий.

Смокините също са отличен източник на магнезий, който организмът използва за повече от 300 биохимични реакции.

5. Сардини

Съдържание на калций – 351 мг в един буркан. Не се страхувайте от тези малки рибки, които не само придават чудесен вкус на салатите и макароните, но са и полезни.

Освен на калций са богати и на витамин В12, който е необходим на мозъка и за нервната система. Сардините съдържат и важният за здравето на костите витамин Д, който е трудно човек да си набави от храната.

6. Консервирана сьомга

Съдържание на калций – 232 мг в половин буркан. Ако нямате възможност да си закупите сьомга в екологично приемливи условия, пробвайте консервирана.

Половин буркан консервирана сьомга ще ви осигури 44% от дневната потребност от калций.

7. Портокали

74 мг калций в един голям портокал и 27 мг в чаша портокалов сок. Всички знаят, че портокалите са богати на витамин С, който обезпечава функцията на имунната система.

8. Бял фасул

63 мг калций в половин чаша приготвен фасул. Бобовите са богати на желязо, белтъци, растителни влакна, неслучайно са определяни като месото за бедни.

9. Бадеми

Съдържание на калций – 75 мг в около 23 ядки. Бадемът е сред най-полезните за здравето ядки, като осигурява 12% от дневната потребност белтъци, богат е на витамин Е и калий.

Макар и бадемите да са мазни, техните мазнини са полезни за понижаване на нивата на холестерола в организма при умерена употреба.

Мария
Написана от Мария ноември 11, 2015 20:45
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи