Тренировка на главата – за кръвоносните съдове на главния мозъка и на шията

Мария
Написана от Мария октомври 18, 2016 13:04

Тренировка на главата – за кръвоносните съдове на главния мозъка и на шията

Акценти:

  • Течности - преразпределение
  • Кръвно налягане - нормализиране
  • Оток - венозна кръв

Свързани:

loading...

Нарушението на тонуса на кръвоносните съдове е разпространено явление, което се наблюдава, дори и при напълно здрави хора.

В този случай се говори за вегето-съдова дистония – функционално разстройство на неврохуморалната регулация на тонуса на кръвоносните съдове. проявленията на дистонията са разнообразни.

И като метод на лечение и профилактика на функционални разстройства се препоръчва физически натоварвания, дихателни упражнения, техники за отпускане и релаксация.

Комплекси упражнения за нормализация на тонуса на кръвоносните съдове

Симптоми като световъртеж и главоболие сигнализират за недостатъчно кръвоснабдяване на главния мозък и за кислороден глад на клетките.

Облекчаването на спазъма на съдовете и усилването на мозъчното кръвообращение е възможно с помощта на проста гимнастика:

• Застанете на равна повърхност, разположете стъпалата на ширината на раменете. В рамките на 2-3 минути извъртайте главата първо в едната, и след това на другата страна.
• Оставайки в такова положение, вдигнете ръце и сключете пръстите, направете 8 наклонения напред, движете ръцете и тялото така, сякаш ще цепите дърва.
• Изходно положение, както и при двете предходни упражнения – изпънете ръцете пред себе си. Направете диагонален мах на краката, насочвайки го към разноименната ръка. Повторете маха, като смените крака.
• Широко разтворете ръце и леко свийте коленете. Започнете да въртите и двете ръце, но в противоположни посоки. Направете няколко такива завъртания, сменете посоката на движение на ръцете. Това упражнение стимулира работата на мозъка, подобрява когнитивните функции – памет, внимание, скорост на мислене;
• Легнете по гръб, изпълнете ръцете. Направете серия от повдигания на краката. Коленете не се сгъват. Накрая заемете стойка на лопатките – повдигнете краката и таза, като заемете обърнато вертикално положение на тялото, с длани се удържа гърба, а лактите са на пода. Останете в това положение в рамките на 1-5 минути в зависимост от нивото на подготовката.
• Кръвоснабдяването на главния мозък може да се влоши, заради спазми на съдовете на шията. За да укрепите шийните мускули и артерии, да облекчите напрежението в шийната област и да намалите преминаването на кръвта по артериите, можете да използвате следния комплекс от упражнения.
• Застанете с гръб към стената, вдишайте и със сила се притиснете към нея, напрягайки мускулите на шията. Притискайки с целия гръб и задържайки дишането, пребройте до 5. Отпуснете се след това.
• Застанете в седнало положение – притиснете с длан челото и едновременно с това напрегнете шийните мускули, като не позволявате на главата да се отпусне напред. Задръжте дишането за известно време. Пребройте до 5 или 10, издишайте и се отпуснете. След малка пауза направете следваща серия. Общо трябва да се направят между 3 и 7 такива серии.

За поддържане на тонуса на кръвоносните съдове са необходими не само специални комплекси от упражнения, но и всякакви други видове физическа активност. Добре укрепват кръвоносните съдове кардионатоварванията – ходене, бягане, танци.

Йога и дихателни упражнения

Тази практика е ефективен инструмент за отстраняване на всякакви нарушения на кръвоснабдяването, тъй като включва статични пози, дихателни и медитативни техники.

И всички съставляващи елементи на йогата така или иначе въздействат на функциите на сърдечно-съдовата и нервната система.

Редуването на напрягане и отпускане на мускулите, оказва масажен ефект, преразпределя течностите в организма, отстранява застоя във венозните и лимфните съдове.

А дихателната гимнастика обогатява организма с кислород, нормализира кръвното налягане и ускорява отока на венозната кръв от черепа.

Мария
Написана от Мария октомври 18, 2016 13:04
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи