Тренировки през лятото – как да го правим правилно

Мария
Написана от Мария август 10, 2017 14:05

Тренировки през лятото – как да го правим правилно

Акценти:

  • Обезводняване - тренировки
  • Активности - зрение
  • Главоболие - неразположение

Свързани:

Как правилно се тренира в жегата?

Трите най-големи опасности

1. Обезводняване

Когато се тренира на открито се губят повече течности, отколкото на обикновена тренировка.

Губи се не само вода, но и необходимите соли – без тях се нарушава функцията на целия организъм.

Такива тренировки не могат да се определят, дори като полезни, те са опасни.

Сухота в устата, жажда, обща слабост, намаляване на работоспособността, главоболие, световъртеж, гадене, първите признаци на обезводняване.

Намаляване на течностите в организма само с 5% предизвиква задух, слабост и нарушение на сърцебиенето.

Как да го избегнем?

Пийте 15-20 минути преди тренировка 2 чаши вода.

На всеки 10-15 минути от тренировката по 100 мл вода, така тялото ще поддържа оптимална хидратация.

След тренировка, изчакайте пулсът да се върне в зоната на покой, около 60-72 удара в минута, и изпийте 500 мл вода.

Препоръчва се пиенето на специални изотонични напитки, съдържащи необходимият набор от витамини и минерали.

Може и сами да си направите, добавете във водата няколко парченца лимон.

Колкото по-интензивни са тренировките, толкова повече течности трябва да се пият.

Средно на ден са необходими около 33 мл или 1/5 чаша на килограм телесно тегло, но по време на тренировка потребността от течности нараства до 50-60 мл и дори повече.

Следете за здравословното си състояние и не допускайте признаци на обезводняване. Ако ги забележите, прекратете тренировката.

Не забравяйте, че твърде голямото количество течности в организма е също толкова опасно, както нейният недостиг.

Пийте по-добре често, но малко в рамките на деня.

2.Слънчев удар

Остро състояние, възникващо от прегряване от директните слънчеви лъчи.

Остро – означава, че помощ трябва незабавно.

В мозъка на пострадалия рязко се увеличава притокът на кръв, разширяват се кръвоносните съдове, до пълно разкъсване на капиляри.

Последствията от слънчевия удар са много опасни – от тежки неврологични разстройства до спиране на сърцето.

Първите симптоми могат и да не забележат, особено ако тренировката е към края, а силите са на изчерпване.

В този случай световъртежът, гаденето и общата слабост обикновено се смятат за вариант на нормата.

Но това е леката степен.

Тежката форма се развива внезапно.

Трениращият губи съзнание, получава конвулсии и изпада в кома.

Как да се предпазим?

Тежките последствия лесно могат да се избегнат.

Достатъчно е да избягваме тренировки в най-горещото време – от 11 до 16 часа, да носим шапка, препоръчително със светъл цвят, с максимално леки дрехи, повече течности и внимателно проследяване на състоянието.

При горещо време и лекото неразположение е повод за прекратяване на тренировката и отправяне към климатизирано помещение.

3.Топлинен удар

За разлика от слънчевия, състоянието се развива като реакция на общо прегряване.

Частично сходни симптоми – обща слабост, гадене, главоболие.

Кожата се зачервява, макар и на добър да се усеща хладна.

Зениците се разширяват, пулсът се ускорява или обратно, отслабва.

В тежки случаи телесната температура се повишава до 40-41 градуса, възможна е и загуба на съзнание.

Най-доброто време за тренировки

Най-подходящото време за подобни активности е ранното утро, от 5 до 9 часа или вечер, 19-20 часа.

По това време е прохладно и слънчевите лъчи няма да ви навредят.

Особено опасни са тренировките в пика на слънчевата активност – от 11 до 16 часа.

Дори лекото бягане по това време може да бъде последвано от топлинен или слънчев удар.

Или минимум главоболие, и замъгляване на зрението.

Тренировки през лятото – как да го правим правилно
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария август 10, 2017 14:05
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи