Увеличава ли киселинната диета риска от диабет тип 2?

Мария
Написана от Мария ноември 9, 2014 11:27

Увеличава ли киселинната диета риска от диабет тип 2?

Акценти:

  • Трябва ли да контролираме стреса, за да овладеем киселинното натоварване на тялото?
  • Достатъчна ли е корекцията на хранителния режим за нормализиране на ph на тялото?
  • Намалява ли повишената киселинност рискът чувствителността на рецепторите на инсулина в клетките?

Свързани:

loading...

От изследване на повече от 60 000 жени се установи, че по-високата обща киселинност на храната, независимо от отделните храни, които съставляват конкретния хранителен режим увеличава риска от диабет тип 2.

Проучването, публикувано в списанието на Европейската асоциация за изследване на диабета, първото мащабно изследване, въз основа на което се установява научно вредата от киселинната диета.

Стандартният хранителен режим на повечето европейци, включително и на българите, включва повече животински продукти и други храни, образуващи киселини, което способства за увеличаване на киселинното натоварване на тялото по начин, който не може да се компенсира с плодове и зеленчуци.

Това според френските учени може да доведе до хронична метаболитна ацидоза и до други усложнения в обмяната на веществата.

Проследяване на въздействието на ацидозата

Най-важното от гледна точка на контрола на кръвната захар е, че повишената киселинност може да намали способността на инсулина да се свързва с подходящите рецептори в организма, както и да отслаби инсулиновата чувствителност.

С оглед на това, учените решават да анализират дали увеличаването на киселинността, дължащо се на консумацията предимно на киселинни храни увеличава риска от диабет тип 2.

66 485 жени общо участвали в проведеното европейско изследване. Участничките били обект на проследяване в продължение на над 14 години.

Киселинното натоварване от консумацията на храна било измервано с помощта на стандартни тестове за измерване на киселинността на тялото вследствие на начина на хранене.

По време на проследяването, 1372 участнички развили диабет тип 2. Учените установили, че за жените, чиято диета включва най-висококиселинните храни, съществува 56% по-висок риск от развитие на захарна болест в сравнение с участничките, които консумирали сравнително малко киселинни храни.

При жените с нормално тегло, тоест с индекс на телесната маса около 25 и по-малко, учените установили най-висок риск от диабет /96% повишен риск при тези с най-високо киселинна диета/. А при жените с наднормено тегло /ИТМ над 25/ висококиселинният хранителен режим допринася за увеличаването на риска от диабет тип 2 „само“ с 28%.

Месото подкислява тялото

Авторите на проучването посочват, че хранителен режим, който включва в по-голямата си част животински белтъчини, допринася за нетния киселинен прием.

А повечето плодове и зеленчуци са алкални прекурсори, които неутрализират киселинността.

Противно на това, което се предполага, повечето плодове като праскови, ябълки, круши, банани и дори лимони и портокали всъщност намаляват киселинното натоварване на тялото, произхождащо от храната, след като преминат през процесите на храносмилане.

Изследователите отбелязват, че обусловеността между киселинното натоварване и риска от развитие на диабет тип 2 продължава да съществува дори и след коригиране на хранителните навици чрез намаляване на консумацията на месо, кафе и подсладени напитки и прием на повече зеленчуци и плодове. 

А това предполага, че киселинните храни е възможно да са от съществено значение за развитието на диабет тип 2, независимо от промяната на хранителните навици и консумацията на алкални и киселинни храни.

Учените заключават, че за първи път в толкова мащабно проучване се доказва, че киселинното натоварване на тялото чрез храненето обуславя развитието на диабет тип 2, независимо от останалите рискови фактори.

Балансиране на ph на тялото

Поддържането на тялото леко алкално е пряко свързано с начина на хранене. И корекцията на хранителния режим е лесен начин да се помогне за намаляване на киселинното натоварване.

Освен това е необходимо поддържането на физическа активност и практикуване на техники за овладяване на стреса. Тъй като стресът затруднява справянето на тялото с по-високата киселинно натоварване.

Мария
Написана от Мария ноември 9, 2014 11:27
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи