За ползата от сутрешната физзарядка

Мария
Написана от Мария август 23, 2015 15:25

За ползата от сутрешната физзарядка

За нея са ни разказвали загрижените ни родители, със сутрешна гимнастика е започвало всяко утро в летните лагери. Но за съжаление малко хора продължават полезната традиция след завръщането си у дома.

Много от нас, като чуят за нея започват да се мръщят или да се усмивката, както се казва, леко под мустак.

За болшинството сутрешната физзарядка е някаква отживелица от училищните години, занимание, за което просто времето не стига, но и смисъл да се намира такова време не съществува.

И само отговорно, отнасящите се към своето здраве хора, желаещи на ниска цена да имат крепко здраве, се събуждат сутрин 15 минути по-рано, за да разтегнат тялото си преди началото на работния ден.

И така, да разрушим най-популярните оправдания на тези, които не смятат за нужно да правят сутрешно физзарядка:

1. „Нямам време“ – може и да не ви стига време за всякакви развлечения, но намирате половин час за хранене? А за 8 часа сън? А няколко часа за почивка? Ако не, то незабавно коригирайте своето дневно разписани, а ако да – съгласете, че 10 минути в сравнение с часове са нищожни, подарете това кратко време на своето здраве!

2. „Физзарядката не носи осезаема полза за организма“ – за да се убедите в несъстоятелността на това заблуждение, е необходимо да започвате утрото си с загрявка в продължение в продължение на няколко седмици или месец.

Сутрешната гимнастика ободрява организма и го подготвя за напрегнатия ден; забавените по време на сън процес се активизират – ускорява се обмяната на веществата, подобрява се кръвообращението, загряват се мускулите, повишава се общия тонус.

Основната функция на такова прекарване на времето е преминаване на организма от състояние на покой в състояние на бодърстване.

3. „За физически натоварвания е по-подходящо дневното или вечерно време“ – на активни спортни занятия действително е по-добре да се посветим вечерта или през деня, но утрешната физзарядка трябва да представлява нещо като разгряване на организма, а не изморителна тренировка.

Сутрешната гимнастика е комплекс от плавни, разгряващи упражнения, които тонизират организма, а не го натоварват.

В сформирането на комплекса от занятия можете да включите всякакви разгряващи движения, които смятате за приемливи за себе си и в такова количество, което ще е удобно за вас. Но специалистите препоръчват да бъдат взети за основа следните упражнения:

• Ходене – с дълбоко и спокойно дишане, няколко минути; като можете да преминавате към стъпване от петите към пръстите, разгрявайки така стъпалата;

• Напади – в различни посоки, без резки движения;

• Въртеливи движения – кръгови движения на главата, загрявка на лакътните стави и тези на китката;

• Клякания – разкрачът е на ширината на раменете, следете торсът ви да е леко приведен напред, а петите ви да не се откъсват от земята или съответно от пода;

• Усукване на торса около вертикална ос – упражнение за гърба, необходимо е да се завъртите наляво и надясно в кръста, същевременно оставяйки неподвижна долната част на торса;

• Упражнение „велосипед“ – легнете по корем и започнете да въртите краката свити в коленете, имитирайки карането на колело;

• Разтягането на коремната преса следва да се отложи за края на физзарядката или изобщо да се изключи от сутрешните занятия;

• Лицеви опори – от пода или от някъде по-високо, но се уверете, че по време на движението кръстът ви не се огъва.

Мария
Написана от Мария август 23, 2015 15:25
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи