Защо е добре да тренираме

Калина
Написана от Калина август 28, 2015 07:11

Защо е добре да тренираме

Акценти:

  • Защо е добре да тренираме по-често?
  • До какво води заседналият начин на живот?
  • До какви болести може да ни доведе обездвижването?

Свързани:

loading...

Вероятно сте чували, че стоенето вкъщи по цял ден е вредно за здравето, но вече съществуват и реални доказателства, които да подкрепят това твърдение. Независимо дали се разхождате около бюрото в офиса, или тичате на пътеката във фитнеса това движение ще ви донесе редица ползи за здравето.

Ново проучване на австралийски учени показва, че замяната на 2 часа от заседналия начин на живот с физическа активност ще подобри нивата на кръвната захар и холестерола. Освен това проучванията показват, че хората, които извършват повече движения не са изложени на риск от наднормено тегло, а по този начин се предпазват и от сърдечни усложнения и диабет.

Според изследователя Женевиев Хийли, от университета за обществено здраве в Куинсланд: „Тези открития предоставят важни предварителни доказателства, че стратегиите за увеличаване на времето, предназначено за ходене или повишена физическа активност подобрява сърдечната дейност и обмяната на веществата в организма.“

Според данните в изследването са участвали около 700 мъже и жени на възраст между 36 и 80 години, които са използвали монитор, които да измерва дейността им в продължение на едно денонощие, а след това и на цяла седмица. Резултатите от проучванията са индивидуални и се определят според вида на физическата активност на всеки участник. Има много фактори, които определят ефекта от дейността в зависимост дали участникът е заемал предимно седящо, или изправено положение през определеното време.

Като цяло участниците са прекарали между 8,8 часа на ден в седнало положение и между 4,9 часа дневно в постоянно движение. За да подобрят резултатите си участниците са отделили около 2 часа дневно за разходки и средно около 1,2 часа на ден за умерен до тежък физически труд.

Изследователите са открили, че участниците, които извършват около 2 часа дневно допълнително движение подобряват нивата на кръвното си налягане. Резултатите показват понижаване с 2 на 100 на нивото на кръвната захар на гладно, както и 11% по-ниски нива на триглицеридите и мазнините в кръвта.

Наблюдава се значително подобрение при хората, които проявяват повече усилия и повишават активността си. В резултат на активността им се наблюдава с 11 на сто по-нисък индекс на телесна маса и по-тънка обиколка на талията със 7,5 см.

Констатациите от изследванията показват, че съществуват редица ползи за тялото като сърдечно-метаболитни подобрения, производство на глюкоза и липиден метаболизъм, които могат се подобрят след увеличаване на активността. Въпреки това много хора нямат възможността да променят драстично начина си на живот. В тези случаи дори малки подобрения в активността или краткотрайни упражнения у дома ще помогнат, вместо да се задоволявате с последствията от заседналия начин на живот.

Според проучванията дори най-малките промени ще увеличат ползите за тялото и ще намалят опасността от затлъстяване и придружаващите го усложнения.

Учените съобщават, че се предвиждат още проучвания по темата, които ще изследват ефекта върху участниците в хода на времето, за да се потвърдят напълно резултатите.

Група експерти от Великобритания препоръчват изследванията да започнат през юни, за да може да се проследи дейността на хората, които работят в офиси. Учените искат да определят ползите от ежедневната физическа активност в рамките на 2 часа.

Калина
Написана от Калина август 28, 2015 07:11
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи