Защо е полезно да се спи на пода

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2015 11:58

Защо е полезно да се спи на пода

Акценти:

  • Натоварване - психическо
  • Вътрешен часовник - функциониране
  • Организъм - насилие

Свързани:

loading...

Когато става въпрос за сън – не се налага да се правят много уговорки. Лягането и заспиването често не е проблем. Ако разбира се разполагате с удобно легло.

Болките в гърба, шията и кръста може да не ни оставят нормално да спим със седмици. И когато вие за пореден път не можете да заспите, то е напълно естествено да започнете да си мислите за новия ортопедичен матрак.

Но, може би, и е изобщо да не ви е нужен ?

Понякога равното и твърдо място за сън прави чудеса със здравето, но да привикнете към него ще ви е необходимо известно време.

Просто гол под, разбира се, не е вариант. Но на него можете да сложите тънък матрак или одеяло. И ще се почувствате положителна промяна, но само ако спите по гръб.

Когато легнете по гръб на твърдата повърхност, под тежестта на тялото мускулите и сухожилията на гърба постепенно започват да се отпускат. Същевременно прешлените заемат правилно положение.

По този начин е възможно справянето с болките в гърба и кръста, и човек започва да се чувства все по-добре всяка сутрин.

Така по време на сън се подобрява кръвообращението във всички органи и части на тялото, но само в случай, че можете да се отпуснете.

Ползите за здравето от съня на пода ще са налице само в положение по гръб, като се слага под шията малка възглавница.

Навик да спят по гръб имат не всички хора, но при необходимост се изгражда много бързо.

Не е подходящо спането на твърдо място, ако:

• сте свикнали да спите само по гръб;
• сте бременна;
• страдате от затлъстяване над първа степен;

При нарушаване на стойката, изкривяване на гръбнака, сънят на твърда повърхност помага за сваляне на натоварването от тези области от него, които са винаги под напрежение.

А когато гръбнакът е отпуснат, ставите и мускулите действат като лост, в момента на неволевите движения на краката и ръцете по време на сън.

Това помага на прешлените постепенно да приемат нормално положение. Така с течение на времето ще подобрите стойката си и ще се почувствате по-добре.

Лягането и ставането по едно и също време също е изключително важно, за да има човек пълноценен сън.

При съблюдаване на определен режим в организма правилно функционират вътрешния часовник, биоритмите не се нарушават, и мозъкът, имунната и ендокринната система функционират в стабилно състояние.

Когато режимът на съня е еднакъв, човек се събужда няколко минути преди звъна на будилника, и не се осъществява насилие над организма, свързано с принудителното ставане.

Фазите на съня преминават през правилните етапи, и човек се събужда в тази, в която е трябвало.

Това правило се отнася и за почивните дни. Няма смисъл да нарушавате своя вътрешен часовник като стоите до рано сутринта и си събуждате на обяд.

В крайна сметка се получава така, че в неделя човек си ляга много късно, а понеделник трябва да става много рано и работната седмица започва с преумора, а като се има предвид в колко лошо настроение са хората в първия ден от седмицата и психическото натоварване е значително повече от обичайното.

Макар и изграждането на навика за спазване на идентичен режим на сън да ви се струва непосилна задача, то след няколко дни ще привикнете.

Мария
Написана от Мария ноември 19, 2015 11:58
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи