Защо едни получават всичко, а други – нищо

Мария
Написана от Мария юни 14, 2016 23:52

Защо едни получават всичко, а други – нищо

Акценти:

  • Закономерност - месец на раждане
  • Майстор - придобиване
  • Практика - необходимост

Свързани:

loading...

Повечето от нас свързват причините за успеха на хората единственост с личностните качества, изпускайки от поглед множество не толкова очевидни, но не по-малко значими фактори.

Това е достатъчно необичаен поглед към успеха, отличаващ се от това, който ни предлагат популярните книги по личностно развитие и мотивация, чието основно послание е – Вярвайте в себе си, никога не се предавайте и всичко ще ви се получи.

И така нека се опитаме да разберем защо някои получават всичко, а други нищо?

1. Не трябва да си обясняваме нечий успех само с лични заслуги. Не по-малко важна е ролята на благоприятните възможности и на късмета.

Обяснявайки успеха на човек единствено с неговите собствени заслуги, ние изхвърляме от сметката хората, които смятаме за безперспективни.

А това означава да мислим, че най-високият дъб в гората е станал такъв само защото се хванал от хубав жълъд, без да вземаме предвид не по-малко значими фактори, сред които:

• Това, че този жълъд трябва да попадне на плодородно място;
• Това, че другите дървета не са го скривали от слънцето;
• И това, че до него не са стигнали нито дървосекачи, нито животни;

Огромното значение на благоприятните възможности за постигане на успех се потвърждава от проведения анализ на рождените дни на канадските хокеисти.

Случайно се установило, че повечето от тях, включително и членовете на националния отбор, били родени през януари, февруари и март, а най-малко – в края на годината.

Този феномен не бил свързан с мистика или астрология. Обяснението било просто. Проблемът е в това, че в Канада подборът на деца за хокейните групи завършва на 1-ви януари.

Детето попада в групата за деветгодишните, дори и ако на 2 януари навършва 10 години. И той играе в 1 група с дете, което ще отпразнува 10-тия си рожден ден чак през декември.

А разлика от 12 месеца означава забележителни различи във физическата форма, което съответно дава съществени предимства на децата, родени в началото на годината.

По-порасналите и силните деца попадат в екипите на добрите треньори, и на тях им се налага повече да тренират и да участват в повече мачове, и в крайна сметка стават прекрасни хокеисти.

2. За да станеш професионалист, са необходими 10000 часа практика, което се равнява на 3 часа практика дневно в продължение на 10 години.

Благодарение на книгата „Гении и аутсайдери“ беше популяризирано, проведено в началото на 90-те години изследване под ръководството на Андерс Ериксон в Музикалната академия в Берлин.

Това изследване показало, че най-добрите студенти на академията се упражнявали повече от другите:

• Към 9-тата година – по 6 часа седмично;
• Към 12 – по 8 часа;
• Към 14 – по 16 часа;

И така до 20 години, когато започвали да практикуват по повече от 30 часа седмично. Така до 20-тата година на най-добрите студенти им се събирали до 10000 часа занятия.

При средните количеството било 8000, а при изоставащите – до 4000.

След това Ериксон и неговите колеги открили аналогична закономерност в средите на професионалните пианисти, всеки, от които към 20 години имал по 10000 часа практика, и любителите, които не се били занимавали никога повече от 3 часа седмично.

За да стане един човек майстор в нещо, са му необходими 10000 часа, което е еквивалентно на 3 часа практика дневно или 20 часа седмично в продължение на 10 години.

Мария
Написана от Мария юни 14, 2016 23:52
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи