Японският електротехнически концерн Тошиба показал на търговско изложение в Берлин най-новият модел на робота от серията Чихира.

Основната задача на неговите разработчици е да го направят максимално да прилича на човека. Специално за изложението в неговия репертоар бил добавен и немски език.

Представители на Тошиба разказали в интервю за медиите, че проектантите специално регулирали Чихира, за да бъдат движенията ѝ достатъчно плавни.

Но един от експертите отбелязал, че твърде човешкият облик на робота може да изплаши западната аудитория.

Професор Ноъл Шарки – специалист по робототехника от Университета Шефилд заявил, че според него роботът изглежда малко призрачно.

Външността на Чихира се сторила призрачна на професора, защото до сега разликата между робота и човека беше очевидна и с невъоръжено око, и ние предпочитаме роботите да изглеждат като такива, а не като нас.

Туристически съвети

Тошиба доведе Чихиру Канае,така се нарича последният модел от тази серия, в Берлин, надявайки се, че ще стане важен атрибут на туристическата индустрия.

Чихури била сложена на щанда за информация, където отговаря на устните въпроси на посетителите за провеждането на конференции.

Това е първата поява на този робот извън границите на Япония. Официално моделът е бил представен на публиката миналия месец.

Почти като нас

Идеята на разработчиците от Тошиба била да направят Чихира почти еднаква с човека, защото хората, особено от старото поколение, смятат, че такъв външен вид е по-привлекателен и доброжелателен.

За тях това било особено важно, тъй като те планират тя да работи не само в туристическия бизнес, но и в старческите домове.

Според представителите на Тошиба старите хора предпочитат да общуват с робот, а не с жив човек, тъй като в този случай те могат да зададат въпрос толкова пъти, колкото им е нужно, за да разберат, без да се срамуват.

Но този аргумент не се сторил достатъчно убедителен за професор Шарки. Според него това е наистина забележителен робот, но все пак малко прилича на убиец-психопат.

И в последно време мненията относно това как именно трябва да изглежда един робот-андроид стават все по-полярни, коментира той изявленията на разработчиците.

Резултатите от допитванията в Япония и САЩ показват, че японците искрено и честно желаят роботите по нищо да не се отличават от човека, докато на Запад хората предпочитат да нямат никакви съмнения относно това, че имат работа с машина.

Професор Шарки предпочита да знае точно, че има работа с робот, и желае да бъде лъган от хуманоидна външност.

Хотелският робот

Пълно противоположност на стратегията на Тошиба е резултат от сътрудничеството на корпорацията IBM със световноизвестната верига хотели и курорти Хилтън.

Във веригата хотели в щата Вирджиния роботът информира гостите за местните забележителности.

Този робот по никакъв начин не може да бъде сбъркан с човек, тъй като е нисък и откровено пластмасов, и е изобретение пак на японска компания.

Всъщност европейците и като цяло Западът се притесняват, че навлизането на тези роботи в масова употреба може да доведе до загуба на работни места, защото както е видно в този случай те заместват един служител на информация, а в бъдеще с тяхното усъвършенстване да могат да заместват и екскурзоводи.

Но от друга страна това може да се окаже полезно за хората, тъй като ще ги тласне към интелектуално развитие.