Лекарствените средства са главното оръжие на лекарите, които те използват за спасение на здравето и живота на пациентите.

И това се отнася за всички специалисти без изключение.

Разбира се, най-често към медикаментозна терапия прибягват личните лекари, тъй като рядко правят каквито и да е манипулации на болните.

А лекарите с хирургичен профил често като лечение избират оперативна намеса.

Но нито една, дори най-правилно проведена операция не помага, ако след нея не бъдат назначени правилните лекарства, които помагат на болния да се възстанови.

Медикаментите предотвратяват развитие на кръвотечение или инфекциозен процес.

Дори стоматолозите в някои случаи назначават на своите пациенти таблетки, например, при изразено възпаление на тъканите на устната кухина.

Ако лечението се провежда в болница, лекарят взема предвид какви лекарства приема пациента.

Медицинските сестри на точно определено време дават таблетки, правят инжекции или поставят системи.

Но ако лечението е амбулаторно, то след като лекарят назначи на болния един или няколко препарата, последният се изпраща в аптеката за покупка.

Понякога поради определени грешки на фармацевтите пациентът получава не това, което е планирал да лекува лекарят, и лечебният процес се нарушава.

Какви са тези грешки, как да се заподозрат навреме и какво да правим, ако това се е случило?

Подробности в настоящата статия.

1. Активно консултиране на клиентите на аптеката

Към ден днешен в много отдалечени от големите градове населени места достъпността на първичната медицинска помощ остава доста ограничена.

А и не всички имат сили и желание да ходят на лекар.

Ако човек е наистина болен или се чувства отпаднал, много по-лесно е да отиде до близката аптека и да помоли фармацевта да избере лекарство за неговия проблем.

За този проблем нито лекарите, нито фармацевтите, нито самите пациенти.

Това е в резултат на неразбории в родната система на здравеопазване.

И фармацевтът препоръчва тези лекарства, които смята, че помагат на болния.

Възможно е да действа от добро сърце и искрено да иска да помогне, освен това има и медицинско образование.

Фармацевтите са запознати и с различните заболявания и методи на терапия.

Но не трябва се назначава лечение без преглед, подробно снемане на анамнеза и изучаване на историята на заболяването.

Това може да създаде сериозни проблеми.

Например, болният идва в аптеката с оплакване за отоци на краката и моли за помощ да бъде подбрано лекарство.

Причините за поява на този симптом са много и диагнозата може да се постави само след пълно изследване.

Но фармацевтът смята, че тези отоци са предизвикани от разширени вени и препоръчва препарати от групата на флеботониците.

А всъщност болният страда от тежка сърдечна недостатъчност.

2. Грешки при разчитане на рецептата

Тази грешка е свързана не само с невнимание от страна на фармацевта.

Всички знаят, че почеркът на лекарите е един от най-неразбираемите.

Липсата на достатъчно време за преглед на всички пациенти кара лекарите да пишат много бързо и далеч невинаги разбираемо.

Названията на някои лекарства са много близки, и понякога фармацевтите не могат правилно да разберат тяхното название.

В резултат продават по погрешка не този препарат, който е препоръчал лекарят.

3. Грешка в дозата или във формата на лекарството

Дозата на препарата е не по-малко важен детайл на терапията, както и самото лекарство.

Понякога се случва в аптеката да няма изписаната доза и фармацевтът да избере друга, без да каже на болния.

В крайна сметка, заради неправилна терапия е възможно повишаване на кръвното, и повишаване на риска от хипертонична криза и инсулт.