Защо ни е необходима почивка – каква е формулата на идеалния отдих

Мария
Написана от Мария юни 17, 2015 09:03

Защо ни е необходима почивка – каква е формулата на идеалния отдих

Акценти:

  • Лятна почивка - престой на открито
  • Престой до вода - полезен
  • Почивка - рискове за здравето

Свързани:

loading...

Как планираме почивката си така, че да бъде полезна за здравето ни?

Формулата на полезната за здравето почивка беше изведена още в социалистическо време – „Слънце, въздух и вода – нашите най-добри приятели!“
Ако те присъстват, почивката е постигнала целите си.

Слънце

Умереният контакт с ултравиолетовите лъчи са много полезни за организма. С какво?

Благодарение на престоя на слънце се ускоряват обменните процеси – човек отслабва, без да полага никакви усилия. Повишават се нивата на хемоглобина в кръвта. Подобрява се снабдяването на кожата с кислород.

В организма се образува витамин D, който ни предпазва от настинка, остеопороза, депресии, а децата от рахит. А според последните изследвания дори и от 14 вида рак, включително и от рак на кожата.

Важно!

Човек може да си набави полезна доза слънце не само на морския бряг или на някой градски плаж, но и в сенките на дърветата в градските паркове.

Въздух

Престоя в затворени помещения по време на отпуск е противопоказно. Бледият вид на хората, които работят в офиси се обяснява с това, че по-голямата част от денонощието си те прекарват в задушни помещения, което способства за възникването на застойни явления, следствие на които са бледата кожа и отоците.

Разходките на чист въздух подобряват кръвоснабдяването на организма, повишават тонуса на кръвоносните съдове, благотворно влияят на нервната система и способстват за нормализиране на съня.

Също по време на лятната почивка е да се наспиваме, да се храним по график – на няколко часа, да не нервничим. Важни са и новите преживявания – те помагат временно да се откъснем и дори да забравим за проблемите си. Посещения на музей, скачане с парашут.

Вода

Полезно е да се намираме в близост до вода. Около „голяма вода“ – море, река или градски басейн – не е важно – влажният въздух „сваля“ на земята вируси, бацили и алергени.

Ако ви се предоставя възможност за плуване, не я пренебрегвайте. На първо място, плуването натоварва всички мускулни групи, способства за естествено закаляване на организма и за отслабване.

При преплуване на участък от 100 метра се изразходват толкова количество калории, колкото при 1 километър бягане. Също така плуването оформя много по-добре фигурата от тренажорите.

В допълнение

Макар и много от нас да отиват на почивка, за да подобрят здравето си, на практика се получава точно обратното. Активизират се стари болежки и се появяват нови. Защо? И как да избегнете това.

1-ва основна задача

Много хора смятат, че за една почивка е необходимо и да подобрят здравето си и да видят малко свят или да се полюбуват на родните ни Черноморие. Но това едва ли е възможно.

Лечението или профилактичния курс изискват известно еднообразие в дневния режим и постоянен престой на едно място, тъй като всякакви пътувания представляват стрес за организма. Изберете каква е по-важно за вас – лечението или туризма и изхождайки от това планирайте лятната си почивка.

2-ро – слънчеви бани – до 12 и след 16 часа

За да нямате проблеми с бенките, с млечната жлеза и с изгарянето на кожата, създайте си правило да стоите на плажа до 12 часа през деня и след 16 часа, останалото време прекарвайте в хотелската стая, квартирата или под дебелата сянка на дърветата.

По-добре е да получите загар не като лежите, а в движение – играейки на волейбол, чрез плуване или разхождайки се по плажа.

Мария
Написана от Мария юни 17, 2015 09:03
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи