Има моменти, когато сияем от щастие и сме готови да го изкрещим на целия свят.

Но тази еуфория може да доведе до проблеми в работата. Ето защо.

Колегите, които изглеждат щастливи, често създават впечатление на твърде наивни и доверчиви.

Освен това самите ние сме убедени, че позитивните служители работят твърде малко, а това означава, че трябва постоянно да са претрупани с работа, включително и с неприятни задачи.

Подобно съотношение изглежда нелогично в епохата, когато книжарниците изобилстват от книги на тема как да станем по-щастливи.

Но фактът си остава факт – ние самите, без да го осъзнаваме, се отнасяме с повишено внимание към тези, които са по-щастливи от нас.

Професор Морис Швайцер, провел изследването, чийто резултат е откритието на този факт, отбелязва, че в западната култура е прието да се демонстрира позитивно отношение към работата и живота.

Но твърде щастливите служители не са добри професионалисти.

Такива хора се смятат за повърхностни и лесно се поддават на влиянието и са неспособни да изпълняват сложни задачи.

С благоразположението на своите колеги обикновено се използват хората, които не изглеждат твърде, а са умерено щастливи.

На въпрос: „Как си?“ такива служители отговарят: „Добре“ или „Нормално“.

Отговорът се съпътства от приятелска усмивка, докато твърде щастливите хора възкликват: „Прекрасно!“, „Великолепно!“ или „Просто забележително“, широко се усмихват или се смеят.

Работата е мястото, където не трябва да се отпускаме напълно. Помнете, че ви наблюдават и често съдят за вас по поведението ви.

Вие сами правите изводи за характера и компетентността на колегите, изхождайки от това как те общуват с вас и как проявяват емоции.

Според Швайцер, ние постоянно сканираме хората около нас, опитваме да отгатнем как мислят, как ще се държат с нас. И така се опитваме да държим под контрол своя свят.

Дори ако сте непоправим оптимист и не можете цял ден да сдържате емоциите, които ви изпълват, трябва да обърнете внимание на 4 съвета, които дават авторите на изследването.

1. Изразявайте чувствата си внимателно

Емоциите, които демонстрирате, влияят на това как мислят околните за вас.

Да бъдеш позитивен е нормално, но бурното изразяване на радостта може да повлияе неблагоприятно на отношенията ви с околните.

2. Убедете околните, че сте компетентни

Ако сте жизнерадостен човек и не можете да сдържате емоциите си, най-вероятно ще ви сметнат за наивни.

Ще ви се наложи да положите допълнителни усилия, за да убедите колегите, че можете да отстоявате себе си и да мислите критично и да решавате трудни задачи.

3. Бъдете сдържани с хора, които не познавате или познавате слабо

Първото впечатление е най-силно.

Постарайте се да не общувате твърде емоционално с нови хора, дори и да сте се събудили в много добро настроение. Или сте научили отлична новина.

4. Изразяването на радост невинаги е уместно

Поведението на компетентния служител зависи от ситуацията.

Понякога от избора на правилния тон на разговора зависи успеха на цялата фирма.

Ако клиент ви се обади с оплакване, той очаква съчувствие, разбиране и бързо разрешаване на проблема.

Шегите и радостния смях той възприема като оскърбление.

Трябва да опитваме да се поставяме на мястото на човека, така ще ни е по-лесно да овладеем позитивните емоции.