Защо в жегата имате нужда от повече сол

Мария
Написана от Мария август 5, 2015 19:26

Защо в жегата имате нужда от повече сол

Акценти:

  • Безсолна диета - опасна
  • Слънчеви удари - предотвратяване
  • Поддържане на баланс

Свързани:

loading...

В лятната жега много бързо ожадняваме и почти постоянно вода, това е спасение за организма от обезводняване и прегряване. А още помните, че нужно да ограничавате количеството на солта, което изяждате. Но така можете силно да си навредите.

Жива река – солен бряг

Защо солта е толкова важна? Тъй като е важен елемент за обмяната на веществата и за поддържане на хомеостазата – постоянно състояние на организма. Но през лятото вие се потите и още повече, когато работите на вилата или тренирате. И заедно с водата загубвате голямо количество минерали.

• Солта поддържа осмотичното налягане, тоест поддържа баланса между количеството течности вътре в клетките и извън тях. Там се крие тайната на отоците – много сол – има отоци, малко сол – лошо за клетките.

• Натрият непрекъснато участва в създаването на електрическия потенциал на клетките и така им дава живот. От неговото количество пряко зависи ефективността на работата на всички клетки, включително и на тези на нервната система и на сърцето.

• Натриевият хлорид спомага за поддържането на оптимален киселинно-алкален баланс и препятства подкисляването на организма. Така предотвратява рак и развитие на възпаления.

• Солта е и много полезен консервант. Това е много важно през лятото, тъй като в жегата хранителните продукти се развалят много бързо. А солта предотвратява размножаването на бактерии в храната. Затова през лятото можете да солите колкото си пожелаете.

Поддържайте баланс!

Солта е крайно важна, особено през лятото, но не си струва да се хвърляте от едната крайност в другата. Ако подсолите малко повече храната няма да е проблем, когато е горещо и пиете много вода.

Но непрекъснатото съчетание на солени и пушени храни води до отоци и проблеми със стомаха, особено ако се пие и повече бира.

Необходима ви е повече сол, ако тренирате и пиете много вода. Добър вариант е минерална вода с леко солен вкус. Можете просто да си приготвите подсолена вода за тренировки у дома – чаена лъжичка без връх на литър вода.

Наблюдавайте как се чувствате – вялост, апатия, понижен тонус на кожата и на мускулите говорят за недостатъчно сол в организма. Най-добре е да го попълвате с подсолена вода.

Не се придържайте към безсолна диета, ако разбира се не ви е била предписана от лекар. Но във всеки случай подобни ограничения могат да бъдат въвеждани за кратък период от време, като това особено се отнася за периода на летните горещини.

И не на последно място интересен факт

Най-голяма е продължителността на живота в Швейцария и Япония. А солта присъства в традиционната национална кухня на тези страни при всички ястия и в достатъчно количество.

Също така следва да отбележим, че за жителите на страните с горещ климат препоръчителната дневна доза сол е около 25 грама, затова ако цял ден сте изпотени, тренирате интензивно, то тогава на вашия организъм ще са му необходими именно такива количества, за да се чувствате добре и да имате енергия.

Солта предотвратява слънчев удар

Това състояние възниква при нарушаване на баланса на солите и течностите в организма на човека. В резултат на което тялото загубва способността си да поддържа постоянна температура при високи температури. Солта предотвратява слънчевите удари, тъй като препятства загубата на електролити.

Мария
Написана от Мария август 5, 2015 19:26
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи