Защо вашият гръб обожава движението

Мария
Написана от Мария септември 4, 2015 15:14

Защо вашият гръб обожава движението

Акценти:

  • Гръбнак - създаден за движение
  • Манипулации - шиен отдел
  • Наръчник за страдалци

Свързани:

loading...

Здравият гръбнак рядко напомня за себе си. Болката е първият сигнал за това, че нещо с него не е както трябва. Отделяйте внимание на гръбнака всеки ден и не чакайте да ви заболи. За тази цел ще ви трябва съвсем немного време и усилия, а резултатът ще усетите много скоро.

Обикновено към остеохондроза са предразположени хора, които постоянно работят в неудобна поза, вдигат тежести, а също имат вродени или придобити изкривявания на гръбнака.

Комфортът и уютът и основното заседналия начин на живот също ни оказват мечешка услуга и като следствие днес от остеохондроза страда 80% от населението в зряла възраст.

Особено тревожно, че дегенеративно-дистрофичните изменения в междугръбначначните дискове започват при млади хора още на 25-30 години. Можете ли да се избавим от остеохондрозата завинаги или поне да намалим страданията?

Да, но затова трябва да се научим да слушаме своето тяло, за да можем в необходимия момент да му помогнем да се справи с трудностите.

Той е създаден за движение

Нашият гръбнак е много надеждна конструкция, която по природа е предназначена за движение и всяка, дори и най-малката му става обича да се труди.

Бездействащите прешлени, а също и тези, които по цял ден са натоварени /например, ако цял ден стоите пред компютъра или шофирате, вдигате тежести или работите наведени/, с течение на времето загубват подвижността.

В гръбнака възникват неприятни усещания, които се съпровождат с болка.

Впоследствие започват нарушения във функцията на целия организъм – променя се стойката, страдат мускулите, сухожилията и вътрешните органи. Помогнете на своя гръбнак! Започнете с елементарното – лесни упражнения за разтягане на мускулите и сухожилията.

От какво боли главата?

Световъртежите и главоболието, болките в ръцете, а също и отслабването на слуха или влошаване на зрението ние обикновено свързваме с проблеми със сърцето или главния мозък, на геомагнитните бури или други фактори.

Но често причината не е в това – тя се крие в проблемите с шийния отдел на гръбнака. За лечение на остеохондроза се използват масажи, мехлеми, разтривания, лечебна физкултура. За профилактика на обострянията – самомасаж, самокорекция и специални упражнения, които е необходимо да се правят редовно.

• Още със събуждането си сутрин 2-3 пъти бавно се протегнете, завъртайки торса до изпукването на всички кости.
• Пуснете ръцете надолу в опит да докоснете пръстите на краката си, вероятно от първия път няма да успеете, но не се насилвайте.
• Изправете се и се опитайте с пети да пробиете пода, а с главата си да докоснете тавана – това упражнение е полезно за целия гръбначен стълб
• Бавно завъртете главата наляво и надясно – 5-6 пъти, като торсът ви остане неподвижен.

Внимание! Манипулациите с шийния отдел на гръбначния стълб изискват голямо внимание и предпазливост при изпълнението им, затова е необходимо да се провеждат от опитен и знаещ специалист по мануална терапия. Самонадеяността е недопустима.

Ако усещате болки в гръбнака от време на време или постоянно, не чакайте положението да стане неуправляемо. Образно казано – дръжте се коректно със своя гръб и той няма да ви създава неприятности.

Наръчник за страдалци

1. Вършете тежката домакинска работа постепенно, на части и което е особено важно – правилно!
2. По-малко се навеждайте, не вдигайте тежести с изправени крака, често сменяйте положението на тялото си и правете почивки, по време на които правете разтягания.

Мария
Написана от Мария септември 4, 2015 15:14
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи