Как да се движим повече, без да губим време в спорт
Любопитно

Здравните власти в някои държави задължават големите компании да плащат на служителите си абонаментни карти за фитнес.

Според много лекари физиолози за поддържане на добро здраве не е задължително посещението на скъпоструващи спортни клубове.

Парцал в ръка

Съвсем не ги посещават хората, които живеят в т.нар. сини зони. Така се наричат местата на планетата с най-голяма продължителност на живота. Това е например, италианския остров Сардиния, полуостров Никоя в Коста Рика, японската префектура Окинава и градче в Калифорния.

Жителите на тези места постоянно са в движение. Обработват градините си, ходят много пеша и се занимават с благоустройство на родното си жилище – мият подове и прозорци, сами готвят и перат и пр.

Според лекари подобни рутинни, физиологично обусловени движения способстват за дълъг и активен живот, независимо от местожителството.

А това означава, че подобни навици са полезни и за жителите на големите градове, офис служители, които прекарват по 8 часа пред компютъра.

Забравете за автобуса

Забравете за личния автомобил и сведете до минимум използването на обществен транспорт.

Сутринта децата на училище или на детска градина – пеша. За пазаруване или на гости – пеша, в краен случай на велосипед.

В идеалния случай трябва да се откажем от друг начин на придвижване, освен на крака или на велосипед. В условията на големия град, разбира се, това е на практика невъзможно, но поне 15 минути всеки от нас трябва да отдели за разходка.

По данни на Американската онкологичен център, 6 часа ходене в седмицата, е най-добрата профилактика на рак.

А това е още отлично лекарство за мозъка. Както пресмятат служители на Каролинския институт – Швеция, ежедневна разходка може да намали риска от развитие на деменция с 40%.

Ако сутрин и вечер няма време, разделете разходката на няколко къси участъка – съотношение: 5 минути ходене за всеки час бодърстване. Не стойте повече на работния стол повече от час – задължително ставайте, разхождайте се из офиса. За обяд също излизайте на чист въздух.

Все пак да се твърди, че занятията във фитнеса се отразяват неблагоприятно на здравето, това е силно преувеличение.

Физическата активност може да бъде нежелателна само в случаите, когато човек спортува твърде интензивно.

Ако тренировките следват една след друга, в резултат на прекомерно мускулно натоварване в организма се натрупват продукти от обмена, които го отравят и влошават състоянието.

Но ако се тренира умерено, здравословното състояние може само да се подобрява . хората, които спортуват, изглеждат по-млади, чувствата се по-добре и живеят по-дълго.

Същото се отнася и за ходенето – тази физическа активност безусловно е полезна за всички.

Колко калории изгаря домашната работа в килокалории за 30 минути?

Може би ще ви се стори изненадващо, но при разговор по телефона горим по 40 килокалории за 30 минути.

При миене на съдове и докато си вземаме душ по 50, разходката гори по 62, а прането на ръка от 60 до 120.

Сред най-енергоемките домашни дейности е миенето на прозорци, при което се горят почти 300 калории за 30 минути.

Почистване на сняг също е много натоварваща домашна дейност, при която се изгарят по 220 калории само за половин час, колкото по-мокър е снегът, толкова повече.

Игрите с малки деца също са сред енергоемките домашни дейности, при които са необходими до 200 калории за 30 минути.

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.54 87

Malchugani.com banner

Редактор