Генерално почистване – как да се избавим от хаоса в мислите, емоциите и отношенията

Мария
Написана от Мария декември 12, 2017 23:58

Генерално почистване – как да се избавим от хаоса в мислите, емоциите и отношенията

Акценти:

  • Паника - задачи
  • Ефективност - делегиране
  • Почистване - целебни свойства

Свързани:

Безпорядъкът в живота – не е нищо друго освен отражение на нашия твърде зает ум.

Но има и обратна зависимост – ако внесем хармония около себе си, можем да подредим и своето вътрешно пространство. И така, да се захващаме!

Гардеробът ни е препълнен, разписанието за деня също, имаме 758 приятели във Фейсбук, от които реално сме виждали само половината.

Завладяват ни мисли, емоциите се объркват… Стоп!

Да се заемем с почистване, да изхвърлим ненужното, да въведем ред, необходимо е спешно проясняване.

Психолози твърдят, че почистването притежава целебни свойства. Когато въведем ред отвън, това ни помага да го въведем и вътре.

На първо място, отделяме най-важното – ценности, потребности и желания.

И освен това, излизаме от положението на жертва и поемаме върху себе си отговорността за живота, отново придобиваме власт над нещата, отношенията и времето.

Въвеждаме ред във всяка област на живота, това означава да освободим пространство, за да го изпълним с това, което има значение за нас.

Ако не обичате да чистите, не се притеснявайте: можете да се научите на това. Ето няколко съвета как да се избавите от всичко излишно.

Време

Толкова сме претрупани с работа, че дори не знаем с какво да започнем.

Но няма да изпадаме в паника.

Възползвайте се от матрицата на Айзенхауер, наречена в чест на 34-тия президент на САЩ.

Тя помага за поставянето на приоритети, повишава личната ефективност.

Погледнете ситуацията отгоре, за да осъзнаете какво за вас е наистина важно, а не да реагирате на това, което е само спешно.

Помислете 5 минути за всичко, което трябва да направите.

След това си начертайте на лист хартия квадрат, разделете го на 4 малки.

На горния ляв квадрат напишете „Важно и спешно“, на горния десен – „Важно, но неспешно“, долу вляво – „Спешно, но неважно“, а на последния „Неспешно и неважно“. Така можете да оформите 4 типа задачи.

1. Важни и спешни

Трябва да се заемете с тях незабавно, без да отлагате и делегирате. Желателно е такива задачи да не са повече от 20%, в противен случай ще ви е трудно да успеете с всички тях.

2. Важни, но неспешни

Реалистично планирайте тяхното изпълнение във вашия ежедневник.

Това е вашата зона на израстване, тези дела трябва да се завършат, след като сте приключили с най-спешните и най-важните.

3. Спешни, но неважни

Помислете на кого да ги прехвърлите, помолете съпруга, детето, колега да свърши това вместо вас.

4. Неважни и неспешни

Към настоящия момент можете да ги премахнете от списъка, ще се върнете към тях по-късно… или няма да се върнете, всичко зависи от целите и свободното време.

Генерално почистване – как да се избавим от хаоса в мислите, емоциите и отношенията
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария декември 12, 2017 23:58
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи