Топ 8 храни за профилактика на рак на простатата

Мария
Написана от Мария септември 14, 2016 18:54

Топ 8 храни за профилактика на рак на простатата

Акценти:

  • Хранене - простатата
  • Ефект - антитуморен
  • Риск - понижаване

Свързани:

loading...

Ракът на простатата е едно от най-разпространените онкологични заболявания при мъжете. Ежегодно с тази диагноза се сблъскват около 400000 мъже, а само за 2012 е станал причина за 307 хиляди случаи на фатален изход.

Специфична профилактика на карциномите на простата не съществува, но начинът на живот и достатъчното количество ликопен, селен и витамин Е в менюто понижава риск с цели 2 пъти. Какви храни са полезни за мъжкото здраве?

1. Зеле

Диетата, включваща кръстоцветни зеленчуци, сред които броколи, карфиол, ряпа, рукола, хрян, спанак, е един от най-добрите начини за предотвратяване на рака на простатата.

Първо тези храни имат нисък гликемичен индекс и забавят ръста на раковите клетки, които обичат въглехидрати, който факт обаче се приема за псевдонаучен.

Второто, зелето е богато на антиоксиданти, които се борят с окислителния стрес и предотвратяват канцерогенезата – зараждането и развитието на тумори.

2. Сьомга

Богат източник на омега-3 мастни киселини, които не само регулират обмяната на веществата и нивото на калция в организма, но и понижават риска от развитие на рак. Полезна ще бъде и друга мазна риба – сардина, скумрия и херинга.

3. Бразилски орехи

Селенът е един от най-важните минерали за профилактика на рака на простатата.

Нивото намалява с напредването на възрастта, но изследванията показват, че мъжете, в чийто меню този минерал присъства в достатъчни количества, са по-малко предразположени към развитие на рак на простатата.

Богат източник на селен са бразилските орехи – само 6-8 ядки съдържат повече от 700% от дневната норма.

4. Домати

Съдържат ликопен – растителен пигмент, който може да предотврати развитието на простатит и рак на простатата. Изследване, публикувано в рецензирано медицинско издание показва, че само 10 порции домати седмично понижава риска от развитие на карцином с 18%.

Диетолозите казват, че ликопенът по-добре се усвоява, когато е с мазнина – добавете тогава към доматите малко зехтин, и ползата от тях ще стане неоспорима.

5. Орехи

Изследване върху мишки показва, че орехите и маслото от тях забавят ръста на раковите тумори при мишки и понижават нивото на хормона IGF-1, който се свързва с рак на простатата.

Също орехите са известни с високото си съдържание на омега-3 мастни киселини и ниско количество въглехидрати – това, което е нужно за мъжкото здраве и сила.

6. Плодове

Не всички плодове притежават противотуморни свойства. Някои от тях са богати на антиоксиданти, но съдържат твърде много естествени захари.

Изследване показва, че мъжете, които злоупотребяват с храни с висок гликемичен индекс, с 26% повишават риска от рак на простатата.

За профилактика на това заболяване е по-добре да се избират плодовете с нисък гликемичен индекс – боровинка, малина и ягода.

7. Кафе

Мета-анализ показва, че употребата на 4-5 кафета дневно е свързано с понижаване на риска от рак на простатата.

Кафето не само съдържа антиоксиданти, но и помага на организма по-ефективно да усвоява захар, която също така има принос за развитието на опасното заболяване. Ако не пиете кафе, добре алтернатива би била зеленият чай.

8. Морков

Изследване, публикувано в Европейското списание за хранене, показва, че 3 порции моркови седмично понижават риска от разболяване от рак на простатата с 18%.

Цялата тайна се крие в бета каротина, който се превръща във витамин А и оказва мощен антиоксидантен ефект, но все пак храненето е само едната страна на профилактиката.

Мария
Написана от Мария септември 14, 2016 18:54
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи