Какъв хранителен режим предотвратява ранна смърт ?
Полезно

Американски учени създали хранителен режим, който значително понижава артериалното налягане и подобрява сърдечната функция при една от най-разпространените форми на сърдечна недостатъчност.

Авторите нарекли своята диета DASH /Dietary Approaches to Stop Hypertension, което може да се преведе условно като „диетичен подход за профилактика на хипертонията“/.

При пациентите, които се придържали към този хранителен режим в продължение на 21 дни, се наблюдавало към на периода значително понижаване на артериалното налягане, сравнима с това, което се постига при прием на лекарствени препарати.

„Нашата изследователска работа се основава на простото схващане – неправилното хранене може да влоши протичането на хронична сърдечна недостатъчност. Поради това самоволното взимане на решения по отношение на хранителния режим е недопустимо и всяка промяна в него трябва внимателно да бъде обсъдена с лекуващия лекар.“ – посочва Скот Хамел, един от авторите на изследването, кардиолог от Университета на щата Мичиган, САЩ.

Една от формите на сърдечната недостатъчност е диастолната дисфункция – състояние, при което сърдечният мускул се втвърдява и става нефукционален, поради това че не се кръвоснабдява достатъчно ефективно.

Това заболяване е много разпространено, но за съжаление към настоящия момент неговото фармакологично лечение е съпътствано от редица трудности.

В периода на гореописаното проучване пациентите е трябвало да си водят хранителен дневник и да консумират само тази храна, която се приготвяла от университета на щата Мичиган специално за проучването.

Храната можело да се носи вкъщи и да се подгрява отново. Възрастта на повечето участниците била между 60 и 70 години.

Характерна особеност на храните, включени в специалния режим на хранене, че те били много добри източници на калий, магнезий, калций и антиоксиданти.

Освен това строго било ограничено потреблението на сол – не повече от 1150 мг. на ден. За сравнение, количеството, което консумира средностатистическия американец е около 4200 мг. – почти 4 пъти повече.

В България също средното дневно потребление на сол е сериозно завишено, дори е многократно повече от това в САЩ, около 15 грама дневно.

В резултат на спазване на този хранене, освен понижаването на кръвното налягане учените отбелязват и друг позитивен ефект – подобряване на миокардната релаксация и като последица от това повишаване на ефективността на сърдечната функция.

Вие можете да възпроизведете без усилия в домашни условия проведената научна работа като просто започнете да си водите хранителен дневник, измервате кръвното си налягане всеки ден и преди всичко изхвърлете солницата от масата.

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.47 19

Malchugani.com banner

Подобни статии

Завършил Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Специализиран по отношение на травмотологията и с интереси в областта на сексуалното здраве. Активно заинтересуван от травми предизвикани при професионалните спортове. Главен редактор на Lechenie.bg