Група китайски учени установи, че въвеждането на допълнително количество тестостерон младите мъже, ако ги наблюдават други хора.

При по-ранните изследвания е доказано съществуването на т.нар. ефект на аудиторията – хората са по-щедри, ако им искат пари в присъствие на други хора.

Защо мъжете стават по-щедри пред хора с тестостерон

В новото изследване участват 140 мъже-доброволци на възраст от 18 от 25 години. В ръцете им втривали специален гел, съдържащ тестостерон.

По-точно половината от участниците в експеримента получили наистина гел с тестостерон, а половината също гел, но без мъжкия хормон, тоест плацебо.

След 3 часа чакане, докато тестостеронът проникне в кръвта на доброволците, участниците в проекта били помолени да направят дарение в полза на голям благотворителен фонд.

Молбата за дарението при част от доброволците била отправяна лично насаме, а при друга част в присъствието на наблюдатели.

Оказва се, че мъжете, които били намазани с тестостерон и сред компания от наблюдатели, обикновено даряват повече пари.

Учените смятат, че тестостеронът увеличавал желанието на доброволците да се издигнат в очите на околните. Дарявайки повече пари, те си мислят, че ще изглеждат нещо повече за хората, които са около тях и най-вече за непознатите.

При висок тестостерон марката е по-важна от ползата

Изследване на френски учени от 2018 г. достига до сходни резултати. Експериментът е почти идентичен, мажат група млади мъже с тестостерон под формата на гел и ги карат да си избират дрехи.

Авторите на френското изследване стигат до заключението, че колкото по-високи са нивата на тестостерона, толкова по-скъпи марки дрехи избирал мъжът.

Освен това ефектът е и обратен, когато мъжът притежава скъпа вещ, не само дреха, експериментът обхваща и автомобили, часовници и кафеварки, тогава тесторонът се вдига.

За мъжете, на които бил намазан гел тестостерон, била важна марката, а не толкова производителността на дадената вещ и ползата, която ще имат от нея.

Изглежда високите стойности на хормона замъгляват здравия разум на мъжа и вместо практическата полза, поставя приоритет на това да се направи на нещо повече пред околните.