Според експерти по управление на времето хората сякаш са прекалено обсебени от времето и неговото разпределение, дотолкова, че се опитват да прикрият с това своя мързел.
Въпреки разпространеното мнение, времето не е ограничител. Пречка по пътя към успеха, сте самите вие.
Управлението на времето и концентрацията са важни, но те задължително трябва да влияят на придвижването към целта.
Факторите, ограничаващи тази степен на влияние, невинаги са очевидни за вас или когото и да било другиго.
Да смятате, че сте победили времето, е разпространена грешка. Постоянната ангажираност – това е истинско напускане на битката. И, което е още по-лошо, ние често я бъркаме с успеха.
Можете цял ден да пишете имейли, решавайки една или друга задача, и да бъдете крайно заети. Но това е неправилен подход.
Тъй като можете да проведете лична среща и да разрешите окончателно проблема и то за не повече от 10 минути. В първия случай вие просто си губите времето, а във втория влияете. Натоварвате се с безсмислена работа, което всъщност се равнява на мързелуване.
Откровено казано, работата не би трябвало да води до умора и стрес. Да влияете – означава реално да оценявате възможностите, критериите и времето.
Опитайте да преосмислите своя подход, въпреки че по целия свят твърдят, че колкото повече, толкова по-добре. За какво да вършите много работа в кратки срокове, ако не я изпълнявате качествено?
Клиентите няма да приемат оправданието, че имате много работа. Правилата на играта се промениха. Вашата заетост е във вашите ръце. Непредсказуемата част от вашия свят и вашето влияние – това сте самите вие.
В какво тогава е стабилността? Колкото и странно да изглежда, във времето. Времето е обективно – 168 часа в седмицата, независимо от това как се разпореждате с тях.
Пресметнете – 7 часа в денонощието прекарвате в сън, а понякога и повече, и 55-60 часа в седмицата – на работа. Оказва се, че почивката е много повече време, отколкото сте смятали.
Нека да разгледаме сегментът „работа“. Вашето влияние се разпределя в рамките на 55-60 часа. Независимо от вашата длъжност и значение за компанията, вие сте част от общата дейност, на вас се разчита, същото се отнася и ако сте собственик на бизнес.
Грубо казано, вие сте стока с определени задължения, които са свързани с определено търсене от страна на клиентите и вие предлагате това, което се търси. Вероятно вие желаете да показвате солидни, стабилни резултати, и ето няколко неща, които трябва да имате предвид.
Качество или количество? Или едното, или другото – избор, с който ще се сблъсквате отново и отново. Отговорът се крие в самия въпрос.
Качеството и производителността не могат да бъдат взаимоизключващи се. Влиянието не е изкуство. Това е само баланс между действията и тяхната полезност.
Един пример, илюстриращ тази ситуация е това как в Старбъкс реагирали на постоянните молби на клиентите, които искат още кафе.
Те разработили огромна чаша за напитката – трента, 916 мл. 55% по-голяма от обикновената чаша и с 16 мл повече, отколкото е възможно да се вместят в човешкия стомах.
Логически толкова хиперболизирана и разточителна реакция на компанията на компанията на търсенето на потребителите – не е нищо друго, освен карикатура.
Но именно с това ние се занимаваме през цялото време – ние претупваме задачите, напрягаме се прекалено и разходваме ресурси за работа, която вече е направена и не е актуална. Вместо да насочим силите към нещо в повече.