5 начина да се предпазите от ефектите на стреса

Калина
Написана от Калина юли 26, 2015 15:34

5 начина да се предпазите от ефектите на стреса

Акценти:

  • Как да се предпазим от стреса?
  • Как да преборим стреса?
  • Кои храни помагат срещу стреса?

Свързани:

loading...

Ето какво трябва да правите, за да намалите ефектите от стреса върху тялото ви.

Да се чувствате стресиран е нормално и, освен ако не сте Далай Лама, вероятно сте подложени и изпитвате ежедневен стрес. Това, което е важно да знаете, е че има два типа стрес: остър стрес (временен, например, когато изгубите ключовете си) и хроничен стрес (постоянен, например работната ви среда). Хроничният стрес може да провали всичките ви усилия, които влагате, за да сте в добро здравословно състояние, затова е важно да знаете дали сте стресиран хронично и, ако е така, да промените това.

Ефекти от стреса върху тялото ви:

Влияе негативно върху храносмилателната и отделителната система

Изчерпва хранителните вещества от тялото

Отслабва имунната система

Повишава кръвното налягане/пулса

Оказва остро влияние върху настроението

Променя способността ни да мислим трезво

Причинява възпаление на червата, което е в основата на много хронични заболявания

Отключва желанието да се храним много под влиянието на емоцията

5 начина да предпазите себе си от стреса

Научете кои са нещата, които водят до стрес при вас. Започнете да си водите дневник и в продължение на една седмица отбелязвайте в него всеки път, когато се почувствате стресиран. Записвайте какво отключва вашия стрес, какво води до него.

Научете се да преструктурирате тревожните мисли и да поемете контрол върху средата, в която се намирате. Променете мисленето си и опитайте да си изградите позитивна гледна точка. Вместо да мислите „Не мога да повярвам, че се успах и закъснявам толкова много за работа”, трябва да преформулирате това на „Аз съм в колата, карам към работа и всичко ще бъде наред”. Продължавайте да си повтаряте новите мисли и ще се почувствате облекчени и спокойни. Контролирайте средата, в която сте, като прекарвате по-малко време с хората, които ви стресират. Кажете „не” на тези хора и поработете върху подобряване на организирането на работния процес и на времето си.

Стремете се редовно да спите по 6 до 8 часа. Ако имате проблеми със заспиването и не можете да спите дълбоко, опитайте да спите в тъмна стая, на хладно и не гледайте към екраните на телевизора и телефона за поне 30 минути преди лягане. Можете да експериментирате и с различни начини са релаксация, като например си вземете вана с етерично масло от лавандула преди лягане, за да се отпуснете.

Правете физически упражнения поне четири пъти на седмица. Не е задължително да тренирате усилено или пък някакъв определен спорт. Можете да опитате с нещо по-просто като йога или просто да се разходите навън. Упражненията, които включват дълбоко дишане, също помагат за оттичане на стреса от тялото ви.

Старайте се да спазвате добре балансирана диета и пийте достатъчно количество вода. Включете в менюто си храни, богати на витамин В (съдържащ се в зърнените храни, авокадото и др.) и витамин С (в цитрусовите плодове, киви, чушките). Стресът дехидратира тялото, а дехидратацията причинява стрес – определено този кръговрат не е приятен. Нашето тяло е направено основно от вода, затова е изключително важно то да бъде хидратирано, за да функционира правилно.

Калина
Написана от Калина юли 26, 2015 15:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи