Топ 5 прости упражнения, които всички правят неправилно

Мария
Написана от Мария септември 29, 2016 22:25

Топ 5 прости упражнения, които всички правят неправилно

Не е важно, дали правите физзарядка у дома или ходите във фитнес залата, има упражнения, които почти винаги се правят. И внимание – грешно.

Тези упражнения са известни на всеки, и хората си въобразяват, че не се нуждаят от допълнителни препоръки. Ще си кажете, какво пък им е трудното на лицевите опори, които са ни известни от училище, или модерният напоследък планк.

1. Напъди

Това е базово упражнения за краката, при което участват мускулите на седалището и на бедрат основните грешки – трениращите често пренасят основната част от теглото на предния крак, а торсът наклоняват напред.

Това не позволява правилно разпределяне на натоварването.

2. Набирания

Най-разпространените, познатите от детството упражнения, са отлична тренировка за бицепси и за широките мускули на гърба. Интересно е, че много хора мислят, че набирането тренира и раменните мускули.

Но сами можете да се убедите, че при набирания ръцете се пускат надолу, а раменните мускули отговарят по-скоро за повдигане на ръцете нагоре. Последните изглеждат визуално по-масивни при тренирани околни мускули.

Основните грешки

Най-често младите момчета искат да постигнат бързо резултат и правят колкото се може повече набирания по инерция. Но това лишава упражнението от смисъл.

3. Планк

Универсално статично упражнение. В него участват всички мускули – раменните, поясните, бицепси, трицепси, мускули на гърба, седалищните, на бедрата, на коремната преса – страничните, правите, косите. Упражнението укрепва гръбнака и развива издръжливостта.

Основните грешки

Това е статично упражнение. Движения в него няма, като най-важното тук е правилното задържане на тялото. Често хората се прегъват надолу, като в известното упражнение „Котка“.

Но правилното положение на кръста е много важно.

Цялото тегло на тялото се пренася само на предмишниците, същевременно трябва да бъде разпределено и на краищата на пръстите на краката, за да бъде държано цялото тяло в напрежение.

4. Лицеви опори

Това упражнение задейства мускулите на гърдите, раменете и на коремната преса.

Основните грешки

Най-разпространената е твърде високият вдигане на бедрата при твърде близко поставени ръце или твърде ниският наклон, при който се губи правилната линия на тялото.

Освен това някои доближават раменете към ушите, а това само добавя натоварване към трицепсите. Често теглото на тялото се пренася твърде силно върху китките, макар че трябва да се разпределя между лактите равномерно.

И накрая гонитбата за скорост – бързите лицеви опори са спорно полезни, тъй като за еластичност на мускулите не трябва да се бърза, а движенията трябва да бъдат осъзнати.

5. Клякания

В упражнението участват почти всички групи мускули на краката, а също и долните мускули на гърба, частично и коремните мускули.

Мъжете обичат тези упражнения за бързо постигане на релеф на краката, а жените – за да се отърват от бричовете на бедрата и за стягане на дупето.

Основни грешки

Често кляканията се изпълняват с тежести, и в такава ситуация човек иска да вдигне колкото се може повече по-големи тежести – не кляка до край и се повдига нагоре само чрез коленните стави – при такава техника се травмират не по-малко, отколкото при неправилно бягане.

Как е правилно?

Застанете с разкрач на ширината на раменете. Отпуснете тялото надолу, и издайте дупето назад. Поддържайте гърба изправен, отпускайте надолу, докато коляното не слезе под нивото на коленната става.

Мария
Написана от Мария септември 29, 2016 22:25
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи