Японска диета за отслабване

Мария
Написана от Мария ноември 26, 2014 02:46

Японска диета за отслабване

Акценти:

  • Какви храни според японците трябва да се консумират по-често?
  • Здравословна ли е японската диета?
  • Каква е продължителността на живота в Япония и тази в България?
  • Как да се храним с "очи", според японците?

Свързани:

loading...

“Японската диета е айподът на диетите” – казва Наоми Мориама, съавтор на книгата “Японските жени не стават стари и дебели: тайните на токийската кухня на майка ми”.

Японската кухня – казва тя – концентрира невероятната енергия на храната в компактни и приятно големи порции.

Всъщност изобщо не е нужно да готвите точно в японски стил. Напълно е достатъчно да ядете повече риба, зеленчуци и плодове, сервирайте по-малки порции, яжте осъзнато и по-бавно, консумирайте здравословни продукти по-често (тофу, ориз).

Първо ползите. Тъй като японската диета е много здравословна японските мъже и жени са по-здрави и живеят по-дълго от всеки друг на планетата.

Не само че средната продължителност на живота достига 86 години при жените и 79 при мъжете (в САЩ са 80 години при жените и 76 при мъжете), но те също живеят по-качествено, в по-добро здраве и с по-добри физически възможности дори и ако са на 75 години.

Най-важното за здравето е това, че японците са номер 1 в развития свят по ниски нива на затлъстяване сред населението (едва около 3% от японците са затлъстели, в сравнение с около 11% при французите и 32% от американците).

И ако си мислите, че става въпрос за гени – не, в грешка сте. Японците, които придобиват западния начин на хранене бързо започват да генерират килограми и да трупат мазнини.

Яжте с очи – магията на японската кухня се крие в комбинацията от засищащи храни с малко калории и по-малки порции.

Японската кухня със своята естетичност и външен вид ни кара да ядем бавно, по-малко и да се наслаждаваме на красотата на храната.

Храненето с по-бавно темпо от своя страна ви дава възможност да се почувствате заситени по-рано и да изядете по-малко храна.

Морияма казва, че японците изяждат средно по 25% по-малко калории на ден в сравнение с американците и това частично обяснява по-голямата продължителност на живота.

Ако намалите калориите с 8% на ден като същевременно увеличите своята активност, може да увеличи продължителността на живота – казва се в проучване на Медицинския колеж във Флорида.

Намаляването на калориите не е необходимо да бъде трудно и болезнено. Просто трябва да замените по-калоричните храни (чипс, шоколад, бисквитки) с нискокалорични храни (супи, плодове, зеленчуци).

Проучване на университета на щата Пенсилвания показва, че ако порцията ви е с 25% по-малка ще поемете с 30% по-малко калории. Така ако прилагате това правило можете да завършите деня с около 800 калории по-малко.

В Япония порциите се сервират в отделни малки купички вместо в една голяма чиния. Вечерящите имат шанса да избират между по-голям брой храни в по-малко количество.

Доказано е, че ако сервираме храна в големи чинии ще я изядем, независимо дали сме били толкова гладни или не, като така ще завършим деня с излишък от калории.

Мария
Написана от Мария ноември 26, 2014 02:46
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи