Защо храненето по часовник е най-големият мит, в който някога сте вярвали

Мария
Написана от Мария септември 27, 2015 07:12

Защо храненето по часовник е най-големият мит, в който някога сте вярвали

Акценти:

  • Калории - прием Хранене - разписание
  • Прозорец на приеманата храна

Свързани:

loading...

Всъщност хората се хранят през цялото време, докато не спят.

Болшинството от хората не ядат по разписание, приготвяйки си закуска, обяд и вечеря, а постоянно консумират нещо, разтегляйки този процес на 15 и дори повече часа като по-голямата част от калориите, които се приемат се падат на вечерта и на нощта.

Този резултат бил получен от Сатчидананда Панда и Шуброз Хилл от Института за биологични изследвания в САЩ, с помощта на специално приложение за смартфон, събиращо информация за свързаните с храненето навици на 156 жители на Сан Диего.

Панда и Хилл разработили просто мобилно приложение, което позволява да се събира, анализира и интерпретира сценарий за хранително поведение.

Потребителите на приложението трябвало само да фотографират всичко, което ядат и пият в рамките на едно денонощие, било то бутилка с вода или само няколко хапки сладкиш.

Приложението също така събирало данни за това къде била изядена храната или изпито питието и записвало текущото време.

Участниците в експеримента, който продължил 3 седмици, били 156 здрави мъже и жени на възраст от 21 до 55 години, които изобщо не обръщали внимание как се хранят.

Двамата учени разказват, че в изненада за тях се превърнало пристрастието, с което участниците фотографирали всичко, което ядат и пият, това просто се превърнало във втора природа за тях.

Освен това те били направо поразени от факта, че доброволците ядели навсякъде – пред клавиатурата, в леглото, пред телевизора, на разходка, в колата, в бензиностанция.

В крайна сметка се оказало, че болшинството от участниците не се придържало към 3-разовото хранене, те се хранели често и без какъвто и да било ред през цялото време, през което били будни.

Между първия залък храна, погълнат на закуска и последното хранене или коктейл в бара преминавали средно по 14 часа и 45 минути. Общият брой хранения можели да достигнат 10 и повече на ден.

Същевременно на светлата част от денонощието се падало по-малко от половината от денонощния обем калории, който бил приеман. По-голямата част бил поеман след 6 часа вечерта и през нощта.

Средно участниците приемали 23% повече калории, отколкото техният организъм изисквал.

Панда и Хилл решили да проверят може ли приложението да помогне на хората да въведат някакъв ред в храненето си и как намаляването на общата продължителност на приема на храна в рамките на денонощието би повлияло на организма.

8 от страдащите от наднормено тегло участници, които посвещавали на храненето повече от 14 часа на ден били помолени да ограничат това време на 10-11 часа.

След 16 седмици те отслабнали средно с повече от 3 килограма, а също започнали да спят по-добре и да се чувстват по-енергични. Анализът на хранителния им режим показал, че обемът на приеманите от тях калории се понижил с 20%.

Учените предположили, че този ефект може да бъде свързан с това, че участниците свили „прозореца“ на храненията и започнали да се хранят по навреме и прекратили храненията късно вечерта.

Повечето от нас вероятно са наясно, че и за самия организъм не е полезно храненето 2-3 часа преди лягане, а дори някои експерти по здравословно хранене се застъпват за идеята, че не е добре храненето да бъде след залез слънце, поради същественото забавяне на процесите на храносмилане.

Но разбира се през зимата това правило е трудно да бъде спазвано, затова се смята за приемливо до 20 часа човек да е вечерял.

Мария
Написана от Мария септември 27, 2015 07:12
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи