Родителите се безпокоят, че куклата Барби въвежда стандарти за красота, недостижими за реалния човек – твърде тънка талия, слаби крака, идеално симетрични черти на лицето…

В отговор на обвиненията производителите създали „антибарби“. Тя много повече прилича на реално момиче. Към комплекта са включени лепенки във вид на пъпки, стрии, целулит, белези. Необходима ли е антибарби на нашите деца?

В продължение на 57 години Барби беше не просто Кукла, а своеобразен еталон на красотата. Повечето жени вероятно си спомнят как те и много други техни приятелки са мечтали да приличат на тази кукла.

С възрастта обаче идва и разбирането, че красотата е индивидуалност, а не набор от параметри и стандарти. Но как да се обясни това на дете?

Отговорът – всяка майка на момиченце трябва да умее да се конкурира с куклата. Добре да си се спомни в детството. Как основен еталон за всяко момиченце винаги е била именно мама.

Именно мама за едно дете е по-красива от всяка кукла Барби, поради тази причина от светогледа на майката, от това как изглежда и какви идеали пропагандира, зависи и това с какви представи за красота ще порасне нейната дъщеря.

Сега, когато положителното отношение към несъвършенствата на тялото става популярно, когато на подиума се появяват модели с пищни форми, и все повече жени с форми не само не се притесняват да ги демонстрират пред света, но и призовават към това и останалите, Барби беше принудена да се промени.

Всички деца желаят да имат красиви играчки. Женската красота – това е здраве. Пъпките, целулитът и прочие несъвършенства на кожата – това са признаци на проблем в организма.

Най-често тези проблеми са свързани с неправилно хранене. Куклата служи за определен ролеви модел и трябва да пропагандира здравословен начин на живот, а това означава и спортни форми, а не наднормено тегло.

С тези аргументи някои майки обосновават избора си да не закупуват антибарби на своите дъщери.

През 2014-та година Кин Калмон, водещ дизайнер на куклите Барби, дава интервю за нереалистичните форми на куклите, в което твърди, че Барби никога не е била създавана, за да символизира действителността.

През годините образът на куклата се е променял, но тези изменения са незначителни в сравнение с тези, които сега очакват куклата.

Водещата дизайнерка на Барби и нейният екип разбират, че отговарят преди момиченцата и техните родители за тези стандарти за красота, които се залагат от детството.

През изминалата година в САЩ стартира производство на т.нар. Лемили, която е същата като обикновената, само че с пропорциите на нормално 19-годишно момиче, което има пъпки, цеулит, стрии, белези, които се прилепват със специални лепенки.

След като била пусната в Продажба, компанията – фирмата производител на куклите Барби, представила на света 3 нови версии на Барби – висока, миниатюрна и с паласки.

Също може да се избира измежду 8 различни оттенъци на кожата, 14 типа на лицето, 18 цвята на очите, 22 вида прически и 23 различни видове цвят на косата.

Освен това глезените ще бъдат подвижни, което ще позволи носенето на обувки с равна подметка.

В Америка, освен всичко друго, се продава и приятелка на Барби –кукла инвалид. В България обаче такава няма. Свързано ли е обаче с лошото отношение на българина към инвалидите.