Ако сте решили да се лекувате в частна клиника, все пак НЗОК предоставя на пациента възможност къде да се лекува. И въпреки това е важно всеки пациент да знае, че не харчи парите си напразно.
1. Информативен уеб сайт
Собствената интернет страница е необходима на клиниката не само, за да съобщава на нея цените на медицинските услуги, но и за обратна връзка с пациентите.
Но в сайта трябва да има възможност всеки да зададе въпрос и да получи отговор от лекаря, да се обменят мнения за специалисти, да се остави отзив.
Грамотните ръководители не се страхуват от негативни коментари, тъй като умеят адекватно да реагират на оплакванията и да се борят с недостатъците.
Недоволни пациенти от работата на лекарите има винаги и навсякъде, трудно е да се мине без неразбирателство и конфликти.
Липсата на негативни коментари и отзиви трябва да ни накара да обърнем внимание.
Най-вероятно уеб сайтът не се посещава и се попълва от неквалифицирани пиар-специалисти, но и самата клиника не желае да бъде отворена за диалог с потенциални и реални пациенти.
Няма да бъде излишно да потърсите секцията на уеб страницата, където са представени сертификати и лицензии.
Клиниката, загрижена за собствената си репутация, трябва да има лицензи за всички видове долекарска, амбулаторно-поликлинична и стационарна специализирана помощ.
Трябва да има и информация за квалификацията на лекарите.
Форуми на пациентите – прекрасна възможност да узнаете допълнително за възможностите на клиниката, квалификацията на нейните лекари от първа ръка.
Винаги ще се намерят хора, които вече са успели да получат някои медицински услуги и желаят да споделят впечатления.
2. Обувки, асансьори и столове
Когато влезете в клиниката, веднага ще видите и почувствате, че тук се грижат за комфорта на пациента.
Има безплатни обувки за пациента, специална рампа за инвалидна колички и широки врати, няколко асансьора функционират; коридори със столове, уреди за топла и студена вода и пластмасови чаши, просторна тоалетна.
Ако в фоайето има стелажи с брошури за специалистите на клиниката, нови методики, методи на изследване, които се извършват тук, а на монитор или на телевизор се показва нагледна информация за тази клиника.
Следователно ръководството е заинтересовано от информиране на пациентите и активно се влагат пари в това.
Следва да се обърне внимание и това как работят и служителите на рецепцията.
В идеалния случай са постоянно заети с посетители – пациенти и техни роднини – оформят техните документи, обаждат се да им напомнят за деня на приема, решават конфликтни ситуации.
Неизменна част от една наистина достойна клиника са пациентите. Ако в помещенията няма никого, това говори за недоверие на потенциалните клиенти, или твърде високи цени.
3. Електронни документи
Добрата клиника априори трябва да бъде съвременна.
А това означава, че амбулаторните картони, рецептите, протоколите от изследването се попълват на компютър, а при някои, например компютърна томография или ядрено-магнитен резонанс, издават се още дискове със записи за сравнение с бъдещите резултати от изследванията.
4. Диагностика и режим на работа
Специалистите пресмятат, че в добрата клиника трябва да има 4 ултразвука, минимум 3 масажни кабинета и собствена лаборатория, за да е възможно веднага след назначаването от лекар да се направят всички необходими изследвания.
5. Цени
Всички знаят, че високата цена не е задължително да е равна на качеството, и обратно – евтиното не означава лошо.