Учени психиатри и невробиолози от Монреалския университет въз основа на проведено от тях изследване стигнали до извода, че широкият кръг на общуване в социалните мрежи предизвиква силен стрес у подрастващите.
За ново изследване учените поканили 94 подрастващи. Сред тях 50 момичета и 44 момчета. Всички те били на възраст от 12 до 17 години.
Тийнейджърите били помолени да попълнят анкета, в която трябвало да посочат броя на своите приятели във Фейсбук, колко често посещават сайта, колко харесвания и коментари средно оставят и прочие информация.
Освен това участниците трябвало да си направят изследвания за кортизол – този хормон се освобождава като реакция на стрес.
Било установено, че ако броят приятели в социалната мрежа превишава 300 души, с които участникът води активна комуникация, то в неговия организъм започва да се образува голямо количество кортизол.
Това се случва, тъй като необщителните, затворени и неуверени в себе си тийнейджъри в просторите на световната мрежа се чувстват по-свободно, в резултат на което изпадат в зависимост от тези емоции.
Най-силно хормон на стреса се образува при голямо количество приятели и последователи, когато съответният тийнейджър се опитва подсъзнателно да угоди на всички. Следва да се отбележи, че този ефект най-силно се проявява у нежния пол и само се усилва с напредването на възрастта.
А при тийнейджърите, които подкрепяли своите приятели и им изпращали ободряващи съобщения – обратно, наблюдавало се понижаване на нивата на кортизола.
Следва да се отбележи, че неотдавна специалисти на VoIP компанията Rebtel провели любопитно изследване.
Тяхната основна задача била установяването на факта как социалните мрежи въздействат на емоционалното състояние на човека.
В крайна сметка се установило, че в дъждовно и в мрачно време броят на негативните постове се увеличава с 1.16%, а позитивните – обратно, понижават се с 1.19%.
Също се оказало, че негативните публикации, които са написани от хора, живеещи в градовете, където времето е дъждовно, оказват влияние на статусите в социалните мрежи на техните приятели от другите градове.
В допълнение следва да се отбележи, че най-голямата социалната мрежа може да стане причина за алкохолизъм. Това станало ясно, след като специалисти забелязали, че хората, които от време на време коментират публикации в социалната мрежа, които са свързани с употребата на спиртни напитки много по-често и самите те пият.
Социалните мрежи в последно време все по-често стават обекти на експерименти на експерти в различни области. По-рано дори бе доказано, че използването на Фейсбук може да доведе да доведе до депресия и самоубийство.
Учени от университета на Мичиган забелязали още един негативен аспект от продължителния престой в социалните мрежи – и това е алкохолизмът.
Специалисти посочват, че потребителите на социалните мрежи редовно споделят новини за спиртни напитки и тяхната употреба. Съответно техните оставят коментари под такива публикации, което на свой ред увеличава тяхната нужда от алкохол.
Статистиката показва, че такива потребители по-често от останалите пият алкохолни напитки.
Експертите отбелязват, че връзката между Интернет и желанието за спиртни напитки предизвиква сериозни опасения. В рамките на едно изследване американски учени наблюдавали 400 доброволци, които четели постове, разположени на страниците на потребители в социалната мрежа.
След преглеждане на публикациите за употребата на алкохол доброволците трябвало да споделят своите мисли и усещания по повод прегледаната информация.
И тези участници, които изпитали желание да ги коментират и да ги харесат, по-често имали нужда от чаша алкохол.