10 техники за управление на стреса

Калина
Написана от Калина декември 9, 2014 11:11

10 техники за управление на стреса

Акценти:

  • Как да се справим със стреса?
  • Кои са най-добрите техники за управление на стреса?
  • Как да се освободим от стреса?

Свързани:

loading...

Всички от нас са подложени на стрес всеки ден и ако не се научим как да се справяме, това може да доведе до общо неразположение, сриване на имунитета и, в крайна сметка, до много болести.
Можем обаче да управляваме стреса, стига да овладеем няколко прости техники. Ето десетте най-разпространени от тях:

1. Организирайте се

Контролирайте по-внимателно начина, по който прекарвате вашето време и нещата, в които влагате енергията си. Не позволявайте задачите да ви затрупват, не поемайте много дини под една мишница, така сроковете няма да ви притискат. По този начин ще се справяте със стреса по-ефективно.

2. Контролирайте средата около себе си

Когато контролирате средата около себе си, вие можете да избирате кой и какво да ви обгражда. По този начин можете да се отървете от стреса или да получите подкрепа за себе си.

3. Обичайте се

Обичайте повече себе си и си давайте положителна самооценка. Не забравяйте, че вие сте уникален индивид, който дава от себе си най-доброто, на което е способен.

4. Награждавайте се

Старайте се да си осигурявате малки подаръци и награди като планирате дейности за свободното време в живота си. Това наистина помага за стреса, а и ви кара да очаквате положителни неща.

5. Правете физически упражнения

Тренирайте тялото си и редовно правете физически упражнения. По този начин вие се грижите за вашето здраве, но и увеличавате своята енергия и работоспособност, тъй като насищате клетките с повече кислород.

Упражнявайте сърцето и белите си дробове редовно, най-малко три дни седмично в продължение на 15-30 минути. Това включва дейности като ходене, бягане, колоездене, плуване, аеробика и т.н.

6. Отпуснете се

Когато сте под стрес, най-добре е да се отпуснете и да се постараете да се освободите от напрежението. Концентрирайте се върху дишането и положителните мисли.

Съчетайте това с медитация, прогресивна релаксация, упражнения, слушане на релаксираща музика, общуване с приятели и близки, и т.н.

7. Почивайте си

Старайте се да намирате време за почивка, независимо колко работа имате да вършите. Спете по 7-8 часа на нощ. Почивайте си, давайте покой и на ума си, тъй като той също се нуждае от време да релаксира и да работи качествено. Общото правило е да си почивате по десет минути на всеки час. Така ще си отпочиват и очите ви.

8. Бъдете наясно със себе си

Наблюдавайте се внимателно, особено за сигнали като безсъние, главоболие, тревожност, проблеми със стомаха, липса на концентрация, настинки, грип, преумора. Не забравяйте, че това може да бъдат симптоми за по-сериозни нарушения като язва, хипертония, сърдечно-съдови заболявания.

9. Хранете се редовно

Хранете се балансирано. Избягвайте висококалорични храни, които са с високо съдържание на мазнини и захар. Не прекалявайте с алкохола, не взимайте и стимуланти. Кофеинът ще ви държи будни, но също така ще затрудни концентрацията ви. Не забравяйте, че ходенето 20 минути пеша е много по-силно успокоително, отколкото някои лекарства с рецепта.

10. Наслаждавайте се

Доказано е, че по-щастливите хора са склонни да живеят по-дълго, те имат по-малко физически проблеми и са по-продуктивни. В моментите, когато всичко ви изглежда безсмислено, опитайте се да гледате с хумор на нещата. Не забравяйте, че вие сте много специални и заслужавате само най-доброто.

Калина
Написана от Калина декември 9, 2014 11:11
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи