5 начина как да укрепите нервната си система

Мария
Написана от Мария август 24, 2015 16:53

5 начина как да укрепите нервната си система

Акценти:

  • Дневно разписание - различни дейности
  • Закаляване - правилност на процедурите
  • Отказ от вредни навици

Свързани:

loading...

Съвременният свят е динамичен, всеки човек ежедневно се сблъсква с огромен брой хора, виждаме лица в обществения транспорт, на работата, в магазините, по парковете.

Също така всеки човек в този живот живее със собствените си проблеми и грижи. В такава ситуация за съжаление без стрес не може да се мине.

За устойчивостта на психиката на човека отговаря нервната система. И ако стресовите ситуации е почти невъзможно да се избегнат, то да се погрижите за своите нерви е възможно. За това как да укрепите нервната си система ще ви разкажем в тази статия?

За да повишите работоспособността си, да намалите умората, да повишите съпротивителните сили на организма към стреса, е необходимо да укрепвате нервната си система. Да направите това ще ви помогнат следните методи:

• Закаляване;
• Физически упражнения;
• Отказ от прекомерно количество алкохол, тютюнопушене, използване на психоактивни вещества;
• Използване на храни, полезни за нервната система;
• Рационална организация на труда и отдиха;
• При необходимост използване на билки и някои медикаменти;
• Психофизически практики – йога, медитация;

1. Закаляване

Състои се в системно, повторно въздействие на организма на някои външни фактори – студ, топлина, ултравиолетови лъчи. Същевременно протича модификация на рефлекторните реакции на организма към тези дразнители.

В резултат не само се повишава устойчивостта към студа, топлината и така нататък. Закаляването притежава изразено неспецифично действие, което се проявява в подобряване на работоспособността, възпитание на волята и други полезни психофизиологични качества.

Закаляването може да успешно само при правилното му провеждане. За тази цел е необходимо спазването на следните условия:

1. Постепенно повишаване на силата на дразнителя, например водните процедури се започват с вода със стайна температура;
2. Систематичност на процедурите по закаляване, тоест ежедневното им провеждане, а от случай за случай.
3. Правилната дозировка на дразнителя, отчитайки, че решаващо значение има силата на дразнителя, а не продължителността на неговото действие.

Съществува много литература по закаляване, с помощта на която можете да разработите своя лична програма за тренировки. Но не забравяйте за правилото, че всички хубаво е с мярка.

2. Физически упражнения

Те са разнообразни. Условно могат да се разделят на гимнастика, спорт, игри и туризъм.

Редовната физическа активност спомага за повишаването на умствената и физическата работоспособност, за забавяне развитието на умора, за предотвратяването на много заболявания на нервната система и на вътрешните органи, а също и на опорно-двигателния апарат.

3. Отказ от вредните навици

Както е известно алкохолът е отрова, действаща преди всичко на нервната система. Тютюнопушенето пък води до влошаване на паметта и способността за концентриране.

Употребата на психоактивни вещества води до бързо възбуждане на нервната система, което се сменя с нервно изтощение.

4. Правилно хранене

Нормалното съдържание на белтък в храната е много важно за доброто състояние на висшата нервна система. Повишава тонусът на централната нервна система и ускорява рефлексите, а също подобрява паметта и способността за възприемане на информация.

5. Дневен режим

Разпределяне във времето на различните видове дейности и отдих, прием на храна, престой на чист въздух, сън. Правилният дневен режим повишава работоспособността, формира емоционална устойчивост.

Най-полезен е сънят, започващ не по-късно от 23-24 часа и завършващ към 7-8 часа. Важно е времето на ставане и лягане да бъде постоянно. Преди сън е целесъобразна разходка на чист въздух, вечерята следва да е 2-3 часа преди лягане.

Мария
Написана от Мария август 24, 2015 16:53
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи