8 тактики да не пълнеем по празниците

Калина
Написана от Калина декември 9, 2014 17:19

8 тактики да не пълнеем по празниците

Акценти:

  • Как да избегнем напълняването по празниците?
  • Как да се храним, за да не надебелеем по празниците?
  • Можем ли да избегнем трупането на килограми по Коледа?

Свързани:

loading...

За никого не е изненада, че по празниците се отпускаме и похапваме повече.

Неприятното е, че после натрупаните през отпуската килограми, много трудно се свалят.

По-лесно е да напълнеем, отколкото да отслабнем, така че трябва да сме особено внимателни.
Нещо повече – преяждането по празниците често пъти води до сериозни заболявания.

Навръх Коледа, на 26 декември и на 1 януари са регистрирани хиляди смъртни случаи от инфаркти.

Как всъщност можем да се храним здравословно и да избегнем подуването на стомаха, умората, преяждането, главоболието и чувството за вина, докато се наслаждавате на празничните дни?

Трудно е да се устои на изкушенията, но не се отчайвайте, защото през тази година може да бъде различно.
Ено най-добрите 8 стратегии, които да следвате, за да избегнете прекомерното хранене и трупането на килограми.

1. Поставете си цел

Първата стъпка към успеха е да се поставят реалистични цели. Ако вашите цели са да се избегне увеличаване на теглото и да се храните оптимално, това ще ви мотивира и ще ви направи щастливи.

Отделете време, за да решите какво искате да направите по Коледа, преценете на кои храни искате да се отдадете и кои да ограничите.

Напишете вашите цели на лист хартия и ги следвайте. Наслаждавайте се, но и бъдете придирчиви. Помнете как точно искате да се събудите на 1 януари.

2. Стойте далеч от сладкишите и рафинираната захар

По време на празниците ще се предлагат богат набор от бързи въглехидрати, сладкиши, десерти и сладки лакомства. Храните с високо съдържание на захар задействат внезапно покачване на глюкозата в кръвта и увеличаване на инсулина.

Твърде много инсулин в кръвта превръща глюкозата в мазнини, които най-вероятно ще се натрупат около корема ви. По-високият инсулин може да покачи и нивата на кръвната захар.

Пазете се от торти, бял хляб, бисквитки, пайове, баклави. Уверете се, че имате вкусен, но здравословен избор. Дръжте в хладилника свежи плодове и салата, както и сурови десерти, които бързо да задоволят глада ви за нещо сладко.

3. Наблегнете на зелените храни

Съсредоточете се върху зелените храни. Те са най-детоксикиращи и стимулиращи имунитета. Пийте най-малко един зелен шейк на ден.

Това ще ви помогне да ограничите изкушенията. Похапвайте задушени зеленчуци, пийте билков чай, който ще ви стопли и предпази от преяждане.

4. Избягвайте преяждането

Това се отнася както за храна и напитки. Можете да се насладите на ваканционните лакомства и без да прекалявате с тях. Приемайте всичко в умерени количества.

Преяждането с предястия, десерти и алкохол ще имат нездравословни последици, талията ви първо ще ги почувства.

5.Не отивайте на парти гладни

Когато сме гладни, посягаме към каквото и да е. По празниците изборът е още по-голям и примамлив от обикновено. Яжте преди да отидете на парти – у дома изпийте един зелен шейк, или хапнете малко здравословна храна.

Това ще ви накара да се чувствате достатъчно енергични и със силна воля да устоите на вредните изкушения.
Научете се да отказвате на домакините, дори и да настояват да опитате висококалорична храна.

Правете го любезно: „Не, благодаря, хапнах достатъчно. Всичко беше вкусно „. Напомняйте си, че най-забавното е да се радвате на компанията и приятните разговори.

6. Спортувайте всеки ден

Физическата активност по празниците е най-обикновена и ефективна стратегия за контрол на теглото. Упражненията помагат да изгорите калориите, да намалите стреса, да станете по-енергични.

Старайте се да излизате навън всеки ден, дори и само за 10 минути ходене.

Ако е много студено, правете гимнастика на закрито. Готвенето на вечеря, работата в кухнята, чистенето са добри дейности за поддържане на физическата форма.

7. Спете достатъчно

Стремете се всяка нощ да спите 8 часа. Не си лягайте след 22 часа. Добрият сън стимулира изгарянето на мазнините. Изследвания са установили, че хората, които имат добри навици за сън, имат по-нисък процент телесни мазнини, отколкото тези, които не спят добре.

Без добър нощен сън ще почувствате още по-силно стреса на празниците.

8. Бъдете позитивни

Ако все пак сте се отпуснали и сте хапнали повечко, не се чувствайте виновни. Вместо това се съсредоточете върху това, което сте направили добре.

Положителната самооценка е един от най-здравословните навици. Така се грижите за самите себе си.

Калина
Написана от Калина декември 9, 2014 17:19
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи